نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 17:29

راهیان نور مصداق بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: امروز نیازمند ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس هستیم و اردوهای راهیان نور مصداق بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی اردوهای راهیان‌نور استان مرکزی در اراک، با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید اظهار داشت: بزرگترین پیام دفاع مقدس برای نسل جوان «ما می‌توانیم» است و مردم و رزمندگان با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی بزرگترین حماسه‌ها و افتخارات را رقم زدند و امروز این پیام مهم به نسل جدید به خوبی منتقل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس درس وحدت، انسجام و هم افزایی برای پیروزی‌های بزرگ می‌دهد، افزود: در شرایط امروز نیازمند ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس هستیم و اردوهای راهیان نور مصداق بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی بیان کرد: ملت ایران با تبعیت از ولایت و غیرت دینی در دفاع مقدس پیروزی‌های بزرگی خلق کردند و به برکت فرهنگ دفاع مقدس و جبهه مقاومت و نقش آفرینی سپاه و نیره‌ای مسلح امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است.

نظری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را راهکار مهم در برابر توطئه‌های دشمن در تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس مطرح کردند، گفت: امروز که جنگ شناختی توسط دشمنان توسط فضای مجازی به کار گرفته شده جهاد تبیین می‌تواند اهداف شوم دشمنان را خنثی کند.

وی تأکید کرد: اردوهای راهیان نور مهمترین سنگر برای جهاد تبیین در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی است و باید از این ظرفیت ارزشمند، بهره‌گیری لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی با هجمه‌های فرهنگی، اعتقادات جوانان و نوجوانان ایران اسلامی را نشانه رفته‌اند که در این شرایط، بهره‌گیری از ظرفیت اردوهای راهیان نور می‌تواند تأثیر مثبتی در مقابله با توطئه دشمنان داشته باشد.

نظری گفت: در بیش از ۲ سال شرایط منحوس کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی برگزار نشد اما با تدبیر دولت سیزدهم و کنترل این بیماری، امروز شرایط عادی زندگی در کشور حکم‌فرما است و باید تلاش شود تا جوانان و نوجوانان در اردوهای راهیان نور بیش از پیش حضور داشته باشند.

وی با محکومیت اقدام مذبوحانه پارلمان اروپا در تروریست خواندن سپاه بیان کرد: دشمنان ملت ایران هرکجا با خطری مواجه می‌شوند، نسبت به تحریم آن مجموعه اقدام می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است و خدمت‌رسانی به مردم کشور و مظلومان جهان را در دستور کار خود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 997895

مهمترین اخبار ایران و جهان: