نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 13:36

استاندار چهارمحال و بختیاری: تولید با محوریت مردم در اولویت است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمرکز تولید با محوریت مردم باید در اولویت همه باشد چرا که توسعه کشور با مشارکت مردم شتاب می‌گیرد، گفت: هدایت، نظارت و حمایت از نقش ملت در حوزه اقتصادی ضروریست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری صبح امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به حضور خودجوش و پرشور مردم در سفر رئیس جمهور به استان علی‌رغم وجود شرایط کرونا، گفت: مردم همواره قدردان خادمان خود هستند و اگر در بحث تامین فضا محدودیت وجود نداشت، این استقبال مردمی با جمعیت بیشتری برگزار می‌شد.

مردمی‌سازی دولت، مردمی‌بودن دولتمردان را می‌طلبد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم مردمی بودن دولت سیزدهم، بیان کرد: مردمی‌سازی دولت، مردمی‌بودن دولتمردان را می‌طلبد.

حیدری با بیان اینکه مدیران این دولت در بین مردم هستند و مشکلات را از نزدیک پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: رئیس جمهور در بحران‌ها و چالش‌های اخیر از جمله بحث کردستان، دانشگاه‌ها و... شخصاً حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد ناامیدی در صدد فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت است، تصریح کرد: راهبرد این دولت، پیوند بین مردم و حاکمیت است و بر همین اساس به صورت ابتکاری دستیار مردمی‌سازی دولت منصوب شد.

استاندار، وحدت، همدلی و انسجام را راه پیشرفت، تحلیل نرفتن انرژی و عدم درگیر شدن با حاشیه و مسائل فرعی دانست و افزود: انقلاب اسلامی مردمی بوده و مردم‌سالاری دینی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

مردم، رمز تداوم جمهوری اسلامی هستند

حیدری با اشاره به اینکه در عرصه‌هایی که مردم مشارکت داشتند و فعال بودند به پیروزی رسیدیم، مطرح کرد: مردم‌داری، مردم‌یاری، مردم‌نوازی و مردم‌ترازی مدیران کلید مردمی‌شدن دولت است.

وی با بیان اینکه مردم، رمز تداوم جمهوری اسلامی هستند، گفت: در اغتشاشات اخیر جنگ احزاب به راه افتاد اما با معجزه مردم، سِحر دشمن باطل شد.

استاندار مردمی‌بودن را گفتمان انقلاب و دولت عنوان کرد و بیان داشت: هدایت، نظارت و حمایت از نقش ملت در حوزه اقتصادی ضروریست، کار دولت تصدی‌گری نیست.

حیدری ضمن اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: تمرکز تولید با محوریت مردم باید در اولویت همه باشد چرا که توسعه کشور با مشارکت مردم شتاب می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید برای حضور مردم در تمامی عرصه‌ها بسترسازی کنند، اظهار داشت: با ظرفیت‌سازی مناسب، می‌توان محدودیت‌های مختلف را پشت سر گذاشت.

شکوفایی اقتصاد کشور در گروی حضور مردم است

استاندار با بیان اینکه علت پیشرفت در بخش خصوصی حضور مردم است، افزود: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، افزایش نقش مردم در حوزه اقتصادی اهمیت دارد و اگر صورت بگیرد اقتصاد کشور شکوفا می‌شود.

حیدری تعریف نقش برای مردم در همه زمینه‌ها را الزامی دانست و گفت: درصد مشارکت مردم ما در انتخابات علی‌رغم تمامی مشکلات، تحریم‌ها، ترورها و تهدیدها با کشورهای مدعی دموکراسی قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان، حلقه واسط بین مردم و دولت هستند لذا این پیوند در گروی عملکرد مدیران است.

فساد، بی‌اعتمادی می‌آورد

استاندار با تاکید بر اینکه باید با عملکرد خود مردم را امیدوار کنیم، تصریح کرد: فساد، منجر به بی‌اعتمادی و فاصله بین مردم و حاکمیت می‌شود.

حیدری اضافه کرد: بالاترین شأن ما نوکری برای مردم بوده و تشریفات آفت دولت انقلابی و مردمی است.

وی برپایی میز خدمت در مصلی‌ها و مساجد و ملاقات‌های عمومی مدیران در روزهای دوشنبه را از جمله اقدامات انجام‌گرفته در راستای مردمی‌سازی دولت عنوان کرد و افزود: مدیران باید با حضور در شهرستان‌ها، نیروها را بررسی و ارزیابی کنند.

استاندار اظهار کرد: کار جهادی، حمایت از گروه‌های جهادی، رونق و محور قرار دادن مساجد، شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی حداکثری و تبیین خدمات از جمله راه‌های مردمی‌سازی است.

حیدری ضمن اشاره به افتتاح ۳۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت در استان، مطرح کرد: پروژه‌های مختلف با ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح در دهه فجر است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 997251

مهمترین اخبار ایران و جهان: