نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 23:17

وطن‌پرستی نقطه اشتراک ادیان الهی در ایران است

قزوین- فرماندار قزوین گفت: نقطه اشتراک مهم همه ما با هر سلیقه، دین، آئین و مسلکی وطن دوستی ماست، همه ما اعتقاد عمیقی به وطن و ایران داریم و در راه وطن از هیچ تلاشی عقب نمی‌شینیم.

به گزارش خبرگزاری مهر عباس کاظمی در دیدار با جمعی از شهروندان ارامنه قزوین در کلیسای رفیع قزوین اظهار کرد: ما به ادیان الهی احترام می‌گذاریم و اعتقاد و باور ما این است که ادیان الهی و پیروان آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند، همه ما در کنار هم و هموطن هستیم، نقطه اشتراک مهم همه ما با هر سلیقه، دین، آئین و مسلکی وطن دوستی ماست؛ همه ما اعتقاد عمیقی به وطن و ایران داریم ودر راه وطن از هیچ تلاشی عقب نمی‌نشینیم.

کاظمی یادآور شد: در میان پیروان ادیان الهی و اقلیت‌های مذهبی ظرفیت‌های انسانی خوبی وجود دارد که باید از آن بهره‌مند شویم، هشت سال دفاع مقدس یکی از جلوه‌های ویژه این همگامی بود، شهدای اقلیت‌های مذهبی سند زنده این ادعا هستند که در راه دفاع از وطن همه با هر دینی زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضر شدند و در برهه‌های مختلف بعد از جنگ هم اقلیت‌های مذهبی علاقه خود به نظام و رهبری را ثابت کرده‌اند.

این مسئول افزود: حتی در اعتقادات دینی ما اشتراکات ویژه زیادی داریم، مثلاً در خصوص ارادت به امام حسین به عنوان اسوه ایثار و مقاومت این محبت در بین اقلیت‌ها نیز وجود دارد یا به عنوان مثال اسقف اعظم ارامنه ایران جناب آقای سرکیسیان پایان‌نامه خود را با موضوع امام حسین شناسی تدوین کرده است.

فرماندار قزوین در ادامه با اشاره به حوادث اخیر روی داده در کشور، خاطرنشان کرد: دهه‌ها و حتی قرن‌های زیادی است که کشور ایران به دلیل ویژگی‌ها و سابقه تمدنی‌اش مورد طمع دشمنان قرار دارد، دشمن، انسجام، اتحاد و یکپارچگی موجود بین اقوام و مذاهب مختلف در ایران را برنمی‌تابد.

وی اظهار کرد: ما ظرفیت و سرمایه‎ زیادی داریم که باید از آن‌ها صیانت کرد؛ تکلیف دشمن معلوم است اما ما باید به هر آنچه در گذشته در روزهای سخت تجربه کردیم متکی و کنار هم باشیم به طوری که اجازه ندهیم رخنه به وجود بیاید.

کاظمی تأکید کرد: این فرش خوش نقش و رنگی که در ایران می‌بینید نشانگر وجود اقوام، طوایف و ادیان مختلف در کنار هم است اگرچه زبان و گویش‌ها متفاوت است، این ظرفیت خوبی است که باید با افتخار از آن مراقبت کنیم چرا که دشمنان با سرمایه‌های هنگفتی به دنبال این هستند که این زیبایی دلنشین را از ما بگیرند و برای این کار به دروغ پردازی و سیاه کردن همه چیز می‌پردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957595

مهمترین اخبار ایران و جهان: