نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 13:40

ستاد ملی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فعال می‌شود/ فرصت مناسب رویداد برای جذب تسهیلات ویژه گردشگری

استاندار اردبیل با بیان این‌که رویداد اردبیل ۲۰۲۳ -پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو- می‌تواند موجب تحول در گردشگری استان شود، گفت: ستاد ملی این رویداد نیز طی ۲ هفته آینده در مرکز کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در نشست ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل اظهار کرد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ -پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو- می‌تواند موجب تحول در گردشگری استان شود و طی ۲ هفته آینده ستاد ملی این رویداد نیز در مرکز کشور تشکیل و موضوعات و محورهای مرتبط از طریق این ستاد پیگیری می‌شود.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های ستاد استانی در ۷ محور تدوین شده و تمامی این برنامه‌ها با هدف معرفی اردبیل به‌عنوان برند گردشگری در کشور و کشورهای خارجی عضو اکو بوده و ۶ کمیته متناظر با این ۷ محور در استان تشکیل یافته است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به‌ ورود سالانه ۵ تا ۸ میلیون گردشگر داخلی و خارجی به استان اردبیل، افزایش سهم گردشگری خارجی استان، از جمله اهداف مهم رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است.

عاملی گفت: معرفی هویت‌های تاریخی مشترک با برخی کشورها و استخراج و تدوین اسناد تاریخی و فرهنگی مشترک نیز در قالب رویداد گردشگری ۲۰۲۳، از جمله اقداماتی است که می‌تواند در جذب گردشگران و معرفی هویت استان اردبیل حائز اهمیت باشد.

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ بهترین فرصت برای جذب تسهیلات ویژه گردشگری است

وی ادامه داد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ بهترین فرصت برای احصا و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و جذب تسهیلات ویژه این حوزه جهت احداث هتل‌های مناسب و دیگر زیرساخت‌های گردشگری در استان بوده که باید در جریان این رویداد پیگیری و اقدام شود.

استاندار اردبیل افزود: فعال‌سازی نهادهای مردمی همزمان با اقدامات کمیته‌های استانی مورد تأکید بوده و لازم است ظرف ۱۰ روز آینده اقدامات کمیته‌ها جمع‌بندی و ستادهای شهرستانی نیز فعال شده و پیشنهادهای شهرستان‌ها نیز برای اجرای بهتر برنامه‌های مشخص‌شده در قالب ستاد استانی لحاظ شود.

عاملی اظهار کرد: با توجه به زمان اندکی که تا پایان سال داریم، لازم است مقدمات فراهم شده و بیش‌ترین بهره‌برداری از ظرفیت رویداد گردشگری ۲۰۲۳ برای استان انجام شود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 978195

مهمترین اخبار ایران و جهان: