نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 09:51

۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مقاوم سازی روستایی خراسان جنوبی جذب شد

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: اعتبار مقاوم سازی روستایی خراسان جنوبی طی سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان دو هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تنها یکشنبه شب در شورای مسکن خراسان جنوبی گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۴۹ هزار و ۴۰ واحد مقاوم سازی شده‌اند.

وی با ذکر اینکه ۵۵/۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی خراسان جنوبی مقاوم هستند، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته واحدهای مقاوم روستایی استان سه درصد افزایش یافته است.

تنها ادامه داد: ۳۹ هزار و ۷۳۵ واحد روستایی هنوز نا مقاوم بوده که حدود ۴۴ درصد واحدهای روستایی خراسان جنوبی هستند.

وی یادآور شد: بعضی از شهرستان‌های استان مانند فردوس با ۲۷ درصد و خوسف ۳۷ درصد شهرستان‌های بحرانی استان در این زمینه هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: به هر میزان که به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی سرعت بخشیم، به همان میزان از نگرانی‌های ما در این خصوص کاسته می‌شود.

تنها افزود: سال گذشته مبلغ سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مقاوم سازی روستایی خراسان جنوبی بود که از این میزان دو هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان جذب شده است.

وی بیان کرد: سه هزار و ۴۲۵ تسهیلات ابلاغی در سال جاری داریم که برای حفظ منابع مورد نظر باید بانک‌ها تا پایان بهمن ماه نسبت به انعقاد قرار داد اقدام کنند.

تنها از معرفی هزار و ۸۰۰ نفر در این خصوص برای انعقاد قرار داد به بانک‌ها خبر داد و گفت: با برگزاری جلسات هفتگی باید میزان قرار دادهای منعقد شده توسط بانک‌ها را باید رصد کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 992107

مهمترین اخبار ایران و جهان: