نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 12:45

کاهش 38.9 درصدی بارش در زنجان نسبت به بلندمدت

مدیر کل هواشناسی استان زنجان میزان بارش سال زراعی جاری را 53 میلی متر اعلام کرد و افزود: این میزان بارش نسبت به بلندمت مدت 38.9 درصدی و نسبت به سال گذشته 2.2 درصد کاهش یافته است.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز آسمان غالبا صاف خواهد بود، اظهار کرد: این وضعیت جوی گاهی با وزش باد ملایم و در نیمه جنوبی استان با مه آلودگی همراه خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه از بعدازظهر فردا به‌تدریج با نفوذ سامانه بارشی به منطقه شاهد افزایش پوشش ابر و آغاز بارش‌ها به شکل پراکنده از ساعات عصر و شب خواهیم بود، افزود: فعالیت این سامانه، روز پنجشنبه نیز به شکل بارش برف و در مناطق گرمسیر استان به صورت باران ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: روز جمعه شاهد خروج سامانه از منطقه خواهیم بود ولی همچنان احتمال بارش‌های پراکنده در برخی نقاط وجود دارد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه با افزایش سرعت باد در بعدازظهر جمعه، احتمال کولاک برف در ارتفاعات وجود دارد، تصریح کرد: طی این مدت، همچنان هوای سرد در منطقه استقرار خواهد داشت، هرچند، با افزایش پوشش ابر در روز پنجشنبه، انتظار می‌رود که شاهد تعدیل نسبی دمای کمینه باشیم.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار سطح زرد کشاورزی در زنجان از عصر فردا تا اواخر روز جمعه خبر داد و گفت: محافظت از تاسیسات کشاورزی، تامین سوخت و تنظیم سیستم حرارتی از مهم‌ترین توصیه‌ها در وضعیت جوی اینچنینی است.

وی میزان بارش سال زراعی جاری را 53 میلی متر اعلام کرد و افزود: این میزان بارش نسبت به بلندمت مدت 38.9 درصدی و نسبت به سال گذشته 2.2 درصد کاهش یافته است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 954507

مهمترین اخبار ایران و جهان: