نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 14:30

بسترسازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی اصلی ترین رسالت است

تربت حیدریه ـ رئیس موسسه سیره شهدای قم گفت: امروز مهمترین و اصلی ترین رسالت ما بستر سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین جوشقانیان صبح سه شنبه در مراسم ایام سالگرد شهید سلیمانی و دهه بصیرت در تربت حیدریه اظهار کرد: امروز مهمترین و اصلی ترین رسالت ما بستر سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است و شهید حاج قاسم سلیمانی با توحید عملی، تبعیت پذیری از ولایت فقیه و خستگی ناپذیری برای این امر مهم تلاش کرد.

رئیس مؤسسه سیره شهدای قم افزود: امروز امپراطوری رسانه‌ای و صهیونیست‌ها با پمپاژ دروغ و شبهه روز را شب و شب را روز جلوه می‌دهند، بطوریکه حاج قاسم بیشترین خدمت را به بشریت داشته را تروریست جلوه می‌دهند و نانجیبان و داعشی های که بدترین جانوران نظام خلقت بودند را طوری دیگر جلوه می‌دهند.

وی تصریح کرد: معماران شخصیت حاج قاسم اسلام ناب محمدی صلی الله و اسلام عاشورایی و فاطمیه و تعالیم اسلامی است که با توکل به خدا و لقمه حلال در دامنی پاک تربیت پیدا کرد.

حجت الاسلام جوشقانیان افزود: امام راحل با نفس قدسی خود سن مبارزه را از چهل سال به زیر ۱۸ سال آورد و جوانان مانند مجاهدان ۴۰ ساله با شهامت خم به ابرو نیاوردند و جنگ را مدیریت می‌کردند.

رئیس مؤسسه سیره شهدای قم به ارکان شخصیتی حاج قاسم اشاره کرد و گفت: نخستین رکن شخصیتی حاج قاسم توحید عملی و اخلاص بود و از هر منظری که نگاه می‌کرد با نگاه توحیدی بود و این بالاترین عبادت است که محض رضای خدا کار می‌کند و قدرت و محبوبیتش افزون می‌شود.

وی ادامه داد: حاج قاسم با عینک الهی و توحیدی کار را به پیش می‌برد و با تمسک به قرآن و اهل بیت علیه السلام آنی را رقم می‌زد که ژنرال‌های بزرگ نظامی با آن عقبه بهت زده می‌شدند.

حجت الاسلام جوشقانیان بیان کرد: رکن دوم ارکان شخصیتی حاج قاسم درک ولایت فقیه در عصر حاضر بود که ارتباط و اتصال و تبعیت و اطاعت از امامین انقلاب در نقطه اوج به موقع و به لحظه و بهنگام بود.

رئیس مؤسسه سیره شهدای قم ادامه داد: امروز در قصه براندازی نظام تا سومین حرم آل الله پیش رفتند و مردم بیگناه را به خاک و خون کشیدند و هنوز برخی‌ها همچنان سکوت کردند و نمی‌دانیم دیگر چه اتفاقی باید رخ دهد تا سکوت این افراد شکسته شود.

وی افزود: هر کجا پنجه در پنجه با نظام سلطه شدیم حاج قاسم‌های انقلاب اسلامی پیروز شدند و این با تبعیت از ولی فقیه امت اسلامی محقق شد.

حجت الاسلام جوشقانیان گفت: خستگی ناپذیری رکن سوم از ارکان شخصیتی حاج قاسم بود و با وجود به اینکه بدنش دارای زخم‌های متعددی از دوران دفاع مقدس و جانباز بود اما لحظه‌ای اعلام و احساس خستگی نکرد و عزتمندانه برای دفاع از تفکر انقلاب و مقاومت اسلامی پا در رکاب ولایت تلاش کرد.

رئیس مؤسسه سیره شهدای قم به برکات وجودی حاج قاسم نیز اشاره کرد و گفت: امروز کسی جرأت نگاه چپ به این کشور و ملت را ندارد در حالی که قبل از انقلاب سفرای آمریکا و انگلیس در این کشور افراد را جابجا و یا انتخاب می‌کردند اما جنس سردار سلیمانی‌ها و همدانی‌ها با تبعیت از ولی فقیه زمان کوشیدند تا ملت ایران اسلامی عزتمند و سربلند شوند.

وی افزود: تشییع پیکر مطهر حاج قاسم بزرگترین رفراندوم در جمهوری اسلامی بود و با وجود اینکه سلایق و احزاب و گروه‌های مختلفی در کشور وجود داشت همه در این تشییع با شکوه که بالای ۲۳ میلیون در پنج استان کشور حضور یافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967851

مهمترین اخبار ایران و جهان: