نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 19:49

بسیاری از بانوان شاغل در دستگاه قضایی مناصب مدیریتی دارند

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اشتغال بانوان در دستگاه قضایی استان گفت: شایستگی‌های اشخاص مورد توجه بوده و بسیاری از بانوان شاغل دارای مناصب مدیریتی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در نشست تخصصی با بانوان شاغل در دستگاه قضایی استان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری این استان اظهار کرد: خدا را شاکریم افتخار میزبانی بانوان شاغل اعم از قضایی و اداری را در دستگاه قضایی استان داریم؛ اگر در فضائل حضرت زهرا (س) بخواهیم خصیصه‌ای را برشماریم، برترین فضیلت آن بانو، بندگی خداست و این بندگی در عمر شریف آن حضرت مستمر بوده و نه‌تنها در دوران عمر بابرکت ایشان سکون و فرود نداشته بلکه همراه با فراز و صعود بوده است.

وی به اسوه بودن بانوی دوعالم برای جهانیان اشاره کرد و افزود: آن بانوی بزرگوار اسوه حسنه برای عالمیان و جمیع ائمه طاهرین (ع) بوده و بنا به فرمایش امام حسن عسکری (ع)، ما حجت خداوند بر مردم هستیم و حضرت زهرا (س) حجت خدا بر ماست.

عبداللهی با اشاره به اشتغال بانوان در دستگاه قضایی استان اظهار کرد: از افتخارات دستگاه قضایی استان این است که یک‌سوم جمعیت شاغلان در دادگستری کل استان سمنان به بانوان اختصاص دارد. در ارتقاهای اداری، شایستگی‌های اشخاص مورد توجه بوده و به همین منظور بسیاری از بانوان شاغل دارای مناصب مدیریتی هستند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به اهمیت ایفای نقش مادرانه در بطن و متن خانواده تأکید و تصریح کرد: دین مبین اسلام، فضیلت‌مدار و انسان‌محور بوده و به انسان‌ها حیات طیبه بخشیده است؛ دستگاه قضایی استان باید به ایفای نقش مادرانه بانوان شاغل در خانواده‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد.

عبداللهی گفت: در برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، به نقش‌آفرینی بانوان به‌گونه‌ای توجه شده است تا فضای فیزیکی و امور محوله، متناسب با وضعیت روحی، جسمی و شأن آنان باشد.

وی بیان کرد: به دنبال ایجاد مضایقه و تحمیل امور، خارج از توان بانوان و هیچ یک از کارکنان نیستیم و امیدواریم جدیت در انجام تکالیف سازمانی بیش از گذشته پیگیری شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 981251

مهمترین اخبار ایران و جهان: