نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 12:28

یک کارشناس: «فرزندآوری» اعتماد به نفس زنان را افزایش می‌دهد

یک کارشناس عقیده دارد: تجربه فرزندآوری و فرزندپروری از عوامل افزایش اعتماد به نفس در زنان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش از ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان و کارکنان و همسران آنان، نشست آموزشی نقش رسانه در جوانی جمعیت و تحکیم خانواده در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

مریم‌السادات سیادت، عضو انجمن سواد رسانه‌ای ایران در این نشست آموزشی که به همت امور بانوان و دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای سمنان برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی در زمینه جوانی جمعیت گفت: مسؤولان نظام با جدیت و برنامه‌ریزی‌های دقیق، حرکت در مسیر تحقق جوانی جمعیت را آغاز کرده‌اند؛ اما تسریع در اجرای این برنامه ملی نیازمند فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی اهمیت این امر در افکار عمومی است و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

سیادت اظهار کرد: هر اقدام و فعالیتی نیازمند تبلیغات و آگاهی‌بخشی است و در این برنامه ملی نیز ضرورت دارد تا رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و صداوسیما بیش از پیش برای افزایش آگاهی عموم مردم در زمینه اهمیت حیاتی فرزندآوری و جوانی جمعیت مشارکت داشته باشند.

وی تجربه فرزندآوری و فرزندپروری را از عوامل افزایش اعتماد به نفس در زنان دانست و افزود: بانوان بعد از بارداری رشد شخصیتی و اجتماعی را تجربه می‌کنند و مسؤولیت‌پذیرتر و صبورتر می‌شوند و تاب‌آوری که از مؤلفه‌های مهم سلامت روان محسوب می‌شود، با فرزندآوری افزایش می‌یابد.

عضو انجمن سواد رسانه‌ای ایران، تک‌فرزندی را تهدید جدی برای فرزندانمان در آینده دانست و افزود: خانواده‌های چند فرزندی عموماً پویایی و روابط اجتماعی بهتری داشته و احساس مسؤولیت، روحیه تعامل و سازگاری بیشتری در این خانواده‌ها بین اعضا مشاهده می‌شود.

مدرس این نشست در خصوص سلامت جسم و روان، کودکان کار، افزایش مهارت‌های زندگی، نگهداری از حیوانات خانگی و چالش‌های تک‌فرزندی و... مطالبی عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های اقتصادی خانواده‌ها، عملی‌سازی ازدواج آسان، آموزش فرزندپروری و حمایت‌های درمانی دولت، گام‌های مؤثری در خصوص افزایش فرزندآوری و فرزندپروری در جامعه برداشته شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 990251

مهمترین اخبار ایران و جهان: