نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 14:13

پیش‌بینی بارش‌ ۵۰ میلی‌متری برف در شهرکرد

شهرکرد_مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با فعالیت سامانه بارشی در شهرکرد بارش برف در این شهر به ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران چراغپور صبح امروز یک‌شنبه در جلسه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هفته گذشته شاهد بارش‌هایی در قسمت‌هایی از استان خصوصاً شهرستان کوهرنگ بودیم و این درحالی بود که هشدار زرد هواشناسی برای فعالیت این سامانه صادر شده بود.

وی از ورود یک سامانه بارشی به این استان خبر داد و افزود: برای فعالیت این سامانه هشدار سطح نارنجی صادر شده است، در این مدت شاهد بارش برف در اکثر نقاط استان خواهیم بود اما پیش‌بینی می‌شود در مناطق جنوبی بارش‌ها به‌صورت باران باشد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به اینکه بارش‌ها در برخی نقاط به‌صورت باران است جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

وی از پیش‌بینی بارش ۵۰ میلی‌متری در روز دوشنبه در شهرستان کوهرنگ خبر داد و یادآور شد: فعالیت این سامانه از روز یکشنبه در اردل، فارسان و کوهرنگ آغاز می‌شود و اوج بارش‌ها برای روز سه‌شنبه است.

چراغ‌پور اضافه کرد: طی این مدت بارش برف در شهرکرد به ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر می‌رسد و چهارشنبه اغلب نقاط استان درگیر سامانه بارشی می‌شوند، این درحالی است که روز پنج‌شنبه با ورود یک سامانه سرد به استان شاهد کاهش دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی تا روز جمعه در استان فعال است و نسبت به سامانه‌های قبلی شدت بالاتری دارد.

وی بیان داشت: از تاریخ یکم دی‌ماه تا هشتم بهمن شاهد کاهش ۴.۳ درصدی دما نسبت به مدت مشابه در چهارمحال و بختیاری بودیم این درحالی است که دما در استان نسبت به مدت مشابه در بلندمدت دو درصد کاهش یافته است.

چراغ‌پور گفت: مصرف انرژی در این استان بالا رفته است و یکی از علل آن را می‌توان طولانی شدن و ماندگاری سرما دانست چراکه در گذشته برای شهرکرد دمای ۳۹- هم به ثبت رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1005051

مهمترین اخبار ایران و جهان: