نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 17:53

محمدبیگی: شورای عالی فضای مجازی از اختیاراتش برای ساماندهی پلتفرم‌هایی مانند فیلیمو استفاده کند

نماینده مردم قزوین با تاکید بر لزوم ضابطه‌مند شدن پلتفرم‌هایی مانند فیلیمو گفت: شورای عالی فضای مجازی اختیارات گسترده‌ای در این حوزه دارد که به سرعت باید از این اختیارات استفاده کند.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره لزوم ضابطه‌مند شدن پلتفرم‌هایی مانند فیلیمو گفت: در همه کشورهای دنیا قوانین مختلفی برای ساماندهی فضای مجازی داریم؛ فضای مجازی شامل انواع پلتفرم‌ها، شبکه‌ های اجتماعی، رسانه‌های خصوصی، عمومی و دولتی می‌شود.

 وی افزود: در کشور ما هم علی‌رغم وجود شورای عالی فضای مجازی و اختیاراتی که این شورا دارد همچنان در این موضوعات شاهد بی‌سامانی هستیم و این بسیار آسیب‌رسان است.

محمدبیگی با اشاره به عدم توفیق مجلس در حوزه تصویب قانون ساماندهی فضای مجازی تاکید کرد: از طرف دیگر، متاسفانه در مجلس هم علیرغم تلاش‌های صورت گرفته موفق نشدیم در این زمینه قانون‌گذاری موثر و ویژه‌ای را انجام بدهیم که قطعاً نیازمند چنین کاری در مجلس هستیم.

وی ادامه داد: بنده یکی از نماینده های پیگیر این موضوع هستم اما این را عرض کنم پلتفرم ها و شبکه های رسانه‌ای خانگی اولاً نیازمند نظارت، ارزیابی، هدایت و پشتیبانی هستند. ثانیاً، مواردی که این پلتفرم ها مجاز هستند در آن زمینه فعالیت کنند باید به طور دقیق رصد شود و با اثرسنجی نسبت به عواقب وخیم مشکلات ناشی از تغییر فرهنگ، آداب و رسوم در این فیلم ها به فرزندان ما آموزش داده می‌شود، آگاه باشیم.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس تصریح کرد: مطالبه جدی بنده به عنوان رئیس این فراکسیون این است که رسانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دستگاه‌های مسئول به صحنه بیایند و دولت محکم و قاطعانه نسبت به تنظیم مقررات و نظارت بر این حوزه فعال باشد. 

محمدبیگی با بیان اینکه متاسفانه گزارش‌های واصله به ما نشان می‌دهد آثار ناشی از تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی که امروز در فضای مجازی وجود دارد به خانواده‌ها راه پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: شاهد هستیم بسیاری از فرزندان، کودکان، نوجوانان و جوانان به جای اینکه محتواهای آموزنده و مطلوب همراه با سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی که مروج فرهنگ کار، تلاش مخلصانه، علم آموزی و فناوری، رعایت احترام به بزرگترها و‌ والدین و استحکام خانواده را مشاهده کنند در مقابل شاهد موضوعات عکس این موارد هستیم که بسیار ناراحت کننده و تکان دهنده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از والدین امروز نگران آسیب‌های پیدا و پنهان فضای مجازی برای فرزندان خود و تاثیر گذاری بر تربیت نسل آینده هستند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس با اشاره به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی تصریح کرد: بنده از کلیت طرح قبلی که در مجلس عنوان شده بود حمایت می‌کنم؛ البته طرح دارای اشکالاتی بود اما در مجموع می توانست با آمدن به صحن و یا ادامه فعالیت کمیسیون مشترک و رفع ایرادات به نتایج خوبی برسد.

وی ادامه داد: متاسفانه، با جوسازی های منفی و عدم اطلاع‌رسانی درست از جوانب مختلف آن، مجلس نتوانست آنگونه که باید در این زمینه قانون‌گذاری محکمی انجام دهد. البته این طرح یا طرح های مشابه اشکالاتی هم دارد اما به هر حال وظیفه ما را نفی نمی‌کند و ما همچنان وظیفه داریم تا در حوزه ساماندهی این فضای افسارگسیخته و رها شده فعال باشیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی اختیارات گسترده‌ای در این حوزه دارد که به سرعت باید از این اختیارات استفاده کند. قوه قضاییه هم باید وارد میدان شده و به موارد مورد شکایت مردم را رسیدگی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1008295

مهمترین اخبار ایران و جهان: