نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 12:01

تجهیز گرمخانه‌های ۳ شهرستان خراسان‌شمالی برای افراد بی‌سرپناه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی گفت: گرمخانه‌های استان در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان با تداوم سرما آماده پذیرش افراد بی سرپناه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا خاکشور، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: گرمخانه‌های استان در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان با تداوم سرما آماده پذیرش افراد بی سرپناه هستند.

وی گفت: همزمان با یخ زدگی و سرمای هوا، درب گرمخانه‌های استان بر روی افراد آسیب دیده و نیازمند باز است تا این افراد از این مکان‌ها استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی افزود: ظرفیت این گرمخانه‌ها در شهر بجنورد برای مردان و زنان ۲۰۰ نفر و در شهر اسفراین و شیروان ۵۰ نفر است.

وی تصریح کرد: به تازگی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای گرمخانه‌های استان اختصاص یافته است که بعد از بازرسی‌های لازم این مبلغ برای تجهیز این مراکز هزینه می‌شود.

خاکشور با اشاره به ارایه خدمات به افراد اسکان داده شده، افزود: خدمت‌رسانی در این مراکز برای افراد مشمول طرح از ساعت ۲۰ تا هشت صبح روز بعد خواهد بود و علاوه بر فراهم ساختن امکانات استراحت، استحمام و امکانات بهداشتی، وعده غذای گرم نیز در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: نحوه پذیرش افراد در گرمخانه‌ها به‌صورت حضوری، ارجاع افراد از سوی ارگان‌های ذی‌ربط و یا جمع‌آوری از سوی تیم‌های گشتی شهرداری است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 975907

مهمترین اخبار ایران و جهان: