نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 11:03

طرح «نشاط معنوی» در ۳۷ امامزاده استان مرکزی اجرا می‌شود

اراک- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مرکزی گفت: طرح «نشاط معنوی» همزمان با اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در ۳۷ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مرتضی ابراهیمی در این خصوص اظهار داشت: طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان از ۱۵ تیرماه تا ۳۱ مردادماه سال جاری در اماکن متبرکه استان برگزار می‌شود و مخاطبان آن دانش‌آموزان دختر و پسر رده سنی ۸ تا ۱۸ سال هستند.

وی اظهار کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت ۳ مبلغ دینی اعزامی از قم و ۳۰ مبلغ بومی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقا روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و همچنین کشف هویت اجتماعی خویش، آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت‌های اجتماعی شوند؛ اگر دلسوزانِ نسل جوان، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلأ را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در این طرح کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید نماز، اجرای برنامه‌های ورزشی و آموزش مهارت‌های ده گانه سبک زندگی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: در روش برگزاری به صورت اردویی بقاع متبرکه ای که به جهت موقعیت اقلیمی و آب و هوایی، دارای ظرفیت برگزاری اردو هستند، به عنوان مقصد اردو برای سایر بقاع متبرکه و یا سایر نهادها و دستگاه‌ها قرار می‌گیرند و در این روش، دانش آموزان و مخاطبین طرح ضمن بهره مندی از طبیعت و فضای شاد و بانشاط اردویی بقعه میزبان، از اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی مربیان و مبلغین اعزامی بهره مند می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1294795

مهمترین اخبار ایران و جهان: