نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 11:02

نگاه ژورنالیستی به معضلات اجتماعی حل مشکل را دشوار می‌کند

قزوین- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: نگاه کاریکاتوری و ژورنالیستی به مسائل و معضلات اجتماعی به جای حل مسئله پیچیدگی موضوع را بالابرده و حل آن را دشوار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر عباس کاظمی شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از مستند منفی ۱۴ که در سینما بهمن برگزار شد اظهار کرد: تولید این مستندها کمک های خوبی را به دستگاه‌های مسئول کرده و به عنوان یک اثر وضعی سطح مواجهه جامعه نخبگانی ما را ارتقاء می دهد.

وی افزود: موضوعی به نام نقطه زنی در مسایل اجتماعی و پرداخت دقیق و به اندازه در گذشته خیلی مسیله نبود اما امروز به دلیل وضعیت حاکم بر جامعه به شدت نیاز داریم منابع را صرف موضوعاتی بکنیم که ما به ازای اجتماعی آن را ببینیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه موضوعات مهمی در استان داریم که بتواند دستمایه این قالب ها قرار بگیرد، عنوان کرد: رشد خوبی در توجه و پرداختن به این مسائل در قالب آثار هنری داریم که امیدزا است.

وی ادامه داد: متاسفانه مواجهه ما عمدتاً با چالش ها و مسایل اجتماعی مواجهه ژورنالیستی بوده و نتوانسته ایم مواجهه پژوهش محور دقیق که عمق مسئله را با کمترین جانب‌داری و تاثیر از فضاهای سیاسی و امثالهم ارائه بکند ارائه دهیم.

کاظمی تاکید کرد: گاهی یک مسیله اجتماعی ناشی از همین نگاه نامتوازن و کاریکاتوری سطح و عمق مسیله را نشان نمی دهد و اتقانی برای مدیر ایجاد نمی کند.

وی بیان کرد: نگاه کاریکاتوری و ژورنالیستی به مسائل و معضلات اجتماعی به جای حل مسئله پیچیدگی موضوع را بالابرده و حل آن را دشوار می کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد: یک از دلایلی که نوع مواجهه مدیران با این مسئله منطقی و هوشمند نبود نداشتن اشراف و مطالعات دقیق بود و کمکی به نوع تصمیم گیری ما در مواجهه با مسایل اجتماعی نکرد.

وی در پایان یادآور شد: باید از پروژه های هنری فاخر حمایت شود و مدیران و مسئولین نیز برای فرایند تولید این کارها و در نهایت بکارگیری داده های این واکاوی وقت بگذارند

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282007

مهمترین اخبار ایران و جهان: