نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 12:48

چشم انداز همکاری‌های دوجانبه در حوزه کشاورزی قرقیزستان و ایران

در دیدار مقامات ارشد قرقیزستان و ایران در تهران چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در حوزه کشاورزی مورد بررسی قرار گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «توردکون سیدی کوف» سفیر قرقیزستان در تهران با «محمد آقامیری» سرپرست وزارت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران دیدار و در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در حوزه کشاورزی گفت‌وگو کردند.

سیدیکوف به پتانسیل موجود برای همکاری تجاری در حوزه کشاورزی اشاره و امکان ایجاد مزارع مشترک، ایجاد مراکز تجاری و لجستیکی برای فرآوری و نگهداری محصولات کشاورزی و گوشت را پیشنهاد کرد.

وی به پتانسیل موجود این کشور برای تولید و صادرات عسل و لوبیا به ایران اشاره کرد.

آقامیری به نوبه خود با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی و حمل‌ونقل موجود دو کشور برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی، آمادگی خود را برای تشدید همکاری‌ها با این کشور در زمینه کشاورزی اعلام کرد.

با توجه به اینکه وزارت کشاورزی ایران ریاست مشترک کمیسیون مشترک دو کشور در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، فرهنگی و بشردوستانه را برعهده دارد، طرفین در خصوص برگزاری سیزدهمین نشست بعدی کمیسیون بین‌دولتی در بیشکک در این دیدار گفت‌وگو کردند.

در نتیجه این نشست، توافق شد که نشست تخصصی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و ادارات دو کشور به منظور توافق بیشتر در خصوص زمان برگزاری نشست مذکور برگزار شود و در مورد آمادگی برای امضای موافقتنامه‌های بین‌المللی و بین بخشی دوجانبه که توسط طرفین در دست بررسی است، توافق شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282651

مهمترین اخبار ایران و جهان: