نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 00:32

بیست وپنجمین هفته اعتراضات علیه نتانیاهو: اسرائیل درحال سوختن است

سانه‌های عبری زبان اعلام کردند که تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی برای بیست و پنجمین هفته متوالی علیه نتانیاهو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ده‌ها هزار صهیونیست برای بیست و پنجمین هفته متوالی علیه کابینه راستگرای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کودتای قضائی او، در تل آویو و برخی شهرهای دیگر دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات در شامگاه شنبه، چند روز پس از آن صورت گرفت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد برنامه جنجالی خود برای تغییر قوانین قضاییی را ادامه دهد.

معترضان با نصب بنرهایی که روی آن نوشته شده بود «اسرائیل در حال سوختن است» و نتانیاهو را «دشمن دموکراسی» می‌دانستند، در قلب مرکز تجاری تل آویو تجمع کردند.

براساس گزارش جورزالیم پست، معترضان در تظاهرات این هفته بزرگراه ایالون را مسدود کردند. جورزالیم پست در این ارتباط گفت: «در حالی که اعتراضات در سراسر اسرائیل علیه اصلاحات قضائی برنامه ریزی شده کابینه نتانیاهو وارد بیست و پنجمین هفته متوالی شد، اسرائیلی‌ها بزرگراه ایالون را شنبه شب مسدود کردند.»

تظاهرات ابتدا در تقاطع کرکور در شمال مناطق اشغالی حدود ساعت ۶:۲۵ بعد از ظهر آغاز شد و بیش از ۱۰۰۰ نفر در تقاطع نهالال در بزرگراه ۷۳ تظاهرات کردند.

«لیمور رگف»، یکی از سازمان دهندگان تظاهرات، گفت که همه دستاوردهای تا به امروز نتیجه عزم صدها هزار تظاهرکننده است که هر شنبه در ۲۵ هفته گذشته علیه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند.

رگف ادامه داد: «بیم آن می‌رود که رهبران کنست در هفته‌های باقیمانده سعی در اقداماتی در کنست داشته باشند. ما همین الان اینجا هستیم، در سرتاسر کشور و قصد داریم دیوار محافظ باشیم، ما دیوار آهنین یک کشور لیبرال دمکراتیک خواهیم بود.»

معترضان، از جمله گروهی بنام «نیروی کاپلان» در بیست و پنجمین هفته اعتراضات علیه برنامه تغییرات قضائی کابینه نتاننیاهو، بزرگراه آیالون را به روی ترافیک ورودی مسدود کرد. واللا به نقل از سازمان دهندگان تظاهرات گزارش داد که حدود ۱۳۰ هزار نفر در تظاهرات کاپلان شرکت کردند.

به گزارش واللا، ایهود باراک، نخست وزیر پیشین نیز در تظاهرات تل آویو سخنرانی کرد. معترضان همچنین در میدان دیزنگوف دیده شدند. واللا گزارش داد که تظاهرات در حیفا نیز برگزار شد.

تصمیم مخالفان نتانیاهو برای از سرگیری دوباره تظاهرات علیه او و طرح جنجالی کابینه‌اش بیانگر این است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی به وعده‌های نتانیاهو هیچ اعتمادی ندارند و فشارهای سیاسی داخلی همزمان با فشارهای نظامی خارجی تحمیل شده از جانب مقاومت، آینده رژیم صهیونیستی را با سرنوشت مبهمی مواجه کرده است.

از سوی دیگر، نتایج یک نظرسنجی انجام شده که از سوی روزنامه معاریو منتشر شده، نشان می‌دهد محبوبیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاهش یافته است. در شش ماه گذشته، اراضی اشغالی شاهد تظاهرات گذشته علیه طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو بوده است و مخالفان این طرح آن را تلاشی برای کاهش قدرت‌های مقام‌های قضائی در برابر قدرت‌های اجرایی دانسته‌اند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف حزبی نتانیاهو نیز از محبوبیت خوبی در میان صهیونیست‌ها برخوردار نبوده و در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی شاهد دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای نخواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306607

مهمترین اخبار ایران و جهان: