نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 21:11

نبود صنایع تبدیلی چالش پیش روی حوزه کشاورزی لرستان

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان نبود صنایع تبدیلی را یکی از چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و کارکنان آن به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در حوزه کشاورزی کارهای زیادی در استان انجام شده است، اما کارهای بزرگی هم باقیمانده که باید با جدیت و تلاش انجام شود.

وی بر توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات کشاورزی تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از مواردی که باید مد نظر قرار بگیرد، به کارگیری نیروهای متخصص در جای خود است.

نماینده ولی فقیه در لرستان، تاکید کرد: متولیان جهاد کشاورزی باید نسبت به جذب نیروی مورد نیاز با ضابطه اهتمام داشته باشند و از جذب نیروی انسانی بدون ضابطه خودداری کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه متولیان بخش کشاورزی باید مشکلات تولید کنندگان این بخش را رفع کنند، گفت: شرایط و فضا باید به گونه‌ای باشد که فعالیت بخش کشاورزی اقتصادی و سودآور باشد.

وی نبود صنایع تبدیلی را یکی از چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب شده ما با ضایعات بخش کشاورزی مواجه باشیم، بنابراین باید راهکاری اندیشیده شود تا ضایعات کاهش پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ظرفیت مناسب استان در حوزه شیلات و گلخانه، گفت: با وجود ظرفیت مناسب حوزه شیلات و گلخانه اما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، برای استفاده از این ظرفیت باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین بر مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: جلوگیری از تقسیم اراضی کشاورزی به قطعات کوچک‌تر باید مد نظر متولیان جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283607

مهمترین اخبار ایران و جهان: