نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 21:06

۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

خرم‌آباد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تاکید کرد: ۸۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صارمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای توسعه ارتباطات روستایی و از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با احداث سایت جدید با تکنولوژی ۴G در روستای «تازان» بخش «پاپی» از توابع شهرستان خرم آباد توسط همکاران اپراتور همراه اول تعداد ۸۶ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و از اینترنت پر سرعت بهره مند شدند.

وی گفت: توجه به مناطق محروم و روستایی از اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه پوشش ارتباطی مطلوب و کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، افزود: در همین راستا تأمین پوشش ارتباطی روستای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر حدود ۸۷ درصد این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و ازاینترنت پرسرعت بهره مند هستند.

صارمی، بیان داشت: برابر برنامه ابلاغی مابقی این روستاها تا پایان سالجاری با احداث سایت جدید و یاارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اینترنت پر سرعت بهره مند خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283595

مهمترین اخبار ایران و جهان: