نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 13:28

کشاورزی باید متناسب با نیاز بازار و استعداد استان کرمانشاه باشد

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه کشاورزی می تواند به اشتغالزایی کمک کند، گفت: کشاورزی باید متناسب با نیاز بازار و استعداد استان کرمانشاه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر چهارشنبه در دیدار مدیر و مسئولان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بر اهمیت شکوفایی استعداد کشاورزی استان کرمانشاه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی در پیشرفت جامعه، افزود: همه باید سازنده باشیم و با همت بلند خود، سازنده ایران باشیم لذا باید ظرفیت های کم نظیر استان برای شکوفایی محصولات کشاورزی شناخته شود و متناسب با این ظرفیت ها اقدام به کاشت و برداشت محصولات کشاورزی کرد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: باید بدانیم اگر در بخش کشاورزی موفق عمل کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی استان از جمله بیکاری وعدم ازدواج جوانان حل خواهد شد زیرا اگر کشاورزی بر محور مطالعات علمی صورت بگیرد می تواند یکی از محورهای مهم توسعه باشد.

علما عنوان کرد: اگر بخواهیم کارهایمان ماندگار شود و به آیندگان منتقل شود لازمه اش فقط برای خدا کار کردن است و اینکه کار مردم را باید با بهترین کیفیت انجام دهیم و بدانیم خدمت به مردم بالاترین کارها است.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در بخش کشاورزی استان گفت: صنایع کوچک دستی و محلی باید حمایت وتقویت شود زیرا این محصولات کوچک بسیار موثر است و جوانان روستایی را از بیکاری نجات می دهد و محصولاتی مانند، نخود، زعفران و عسل، که سابقه ای دیرینه دارند اگر متناسب با معیار های علمی کشت و تولید شوند بسیار برای استان موثر و ارزشمند است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284595

مهمترین اخبار ایران و جهان: