نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 13:03

پژوهش و نوآوری رویکرد اصلی حوزه علمیه خواهران است

اردبیل- معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: شورای علمی - پژوهشی مدیریت حوزه علمیه خواهران اردبیل از اوایل تاسیس این مدیریت تشکیل شده و پژوهش و نوآوری را رویکرد اصلی خود می داند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا اکبرزاده صبح چهارشنبه در نشست شورای علمی - پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل اظهار کرد: شورای علمی - پژوهشی مدیریت حوزه علمیه خواهران اردبیل از اوایل تاسیس این مدیریت تشکیل شده و از استادان مبرز استان بهره می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین بروزرسانی اعضای شورا سعی بر انتخاب استاد خواهر توانمند شده است تا به رساندن مقوله پژوهش خواهران طلبه به نقطه شکوفایی سرعت بخشند.

وی با اشاره به طرح اجمالی مسابقه پژوهشی رشد در اردبیل گفت: طرح اجمالی ۱۵ گروه شرکت کننده از مدارس علمیه اردبیل و گرمی در فراخوان نهمین دوره مسابقه پژوهش گروهی رشد با عناوین بخش ویژه فراخوان از جمله خانواده و فضای مجازی آسیب‌ها و فرصت‌ها، تشکیل و استحکام خانواده، خانواده و جوانی جمعیت و عناوین مرتبط با موضوع زن و خانواده مورد بازبینی قرار گرفت.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل ادامه داد: این شورا موضوعات پیشنهادی را از حیث بروزبودن، جامع بودن، مسأله‌محور بودن، نیاز طلاب و جامعه در راستای بخش ویژه فراخوان مورد بررسی قرار دادند.

اکبرزاده تصریح کرد: از طرح‌های بررسی‌شده تعدادی با اصلاح عنوان مورد تصویب قرار گرفت و برای مابقی طرح‌ها نیز موضوع جدیدی متناسب با ویژگی‌های موضوعات بخش ویژه فراخوان پیشنهاد داده شد.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش و نوآوری رویکرد اصلی حوزه علمیه خواهران است، گفت: در این زمینه برنامه ریزی های سخت افزاری و نرم افزاری تدارک دیده شده تا بتوان از ظرفیت مجموعه های علمی، پژوهشی و دانشگاهی نیز در پیشبرد اهداف استفاده کرد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از رویکردهای حوزه های علمیه خواهران در سال جاری تعریف شده است، تصریح کرد: در این حوزه باید دستاوردهای ۴۴ سال انقلاب با شیوه های هنرمندانه و معقول و منطقی به مردم بازگو شده و با تاکید مقام معظم رهبری شاهد تقویت ایمان و امیدآفرینی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284551

مهمترین اخبار ایران و جهان: