نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 11:31

گشت های محله محور رضویون در کاهش آمار سرقت موثر است

رییس کل دادگستری استان قزوین گشت های محله‌محور رضویون را تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح و بسیج همگانی، شاهد کاهش آمار جرایمی مانند سرقت باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی در دومین نشست تخصصی کمیته استانی هماهنگی پیشگیری از سرقت که صبح امروز در سالن سردار سلیمانی دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در بین جرایمی که در جامعه وجود دارد، جرم سرقت بیشترین فراوانی را داشته و حجم زیادی از پرونده ها را وارد دستگاه قضایی می کند، به همین منظور باید تدابیر ویژه ای در این زمینه اتخاذ شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سرقت آسیب های زیادی را به جامعه تحمیل می کند و زیان های وارده آن در برخی از موارد قابل جبران نیست باید با برنامه ریزی دقیق کاری کنیم که آمار سرقت در استان کاهش چشمگیری داشته باشد.

شعبانی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کمیته پیشگیری از وقوع سرقت باید در دستگاه های اجرایی تشکیل شود و با مشارکت همه قوا و همکاری و انسجام دستگاه های متولی برای پیشگیری از وقوع سرقت و مقابله با آن تلاش کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر نقش عموم جامعه در پیشگیری از سرقت گفت: برنامه های طراحی شده در این زمینه به گونه ای باشد که مشارکت عمومی افراد و سازمان ها را به خود جلب کند.

این مقام قضایی گشت های محله‌محور رضویون را تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: امیدواریم با اجرای طرح گشت های محله‌محور رضویون و بسیج همگانی بخشی از مشکلات این حوزه حل شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1324607

مهمترین اخبار ایران و جهان: