نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 19:32

فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی در حوزه جوانی جمعیت صورت گیرد

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی در حوزه جوانی جمعیت صورت گیرد، گفت: محیط و فضاهای شهری در راستای جوانی جمعیت فضاسازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز یکشنبه در ستاد خانواده و جوانی جمعیت گیلان اظهار کرد: بررسی و واکاوی دلایل ناباروری و افزایش آن و راهکاری‌های علمی برای پیشگیری از این مهم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

وی با اشاره به قرارگیری گیلان در چاله جمعیتی افزود: برای رهایی از سیاه چاله جمعیتی و افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی در حوزه جوانی جمعیت صورت گیرد، گفت: محیط و فضاهای شهری در راستای جوانی جمعیت فضاسازی شود.

عباسی با بیان اینکه جوانی جمعیت و فرزندآوری با بکارگیری شیوه‌های نوین تبلیغی تحقق می‌پذیرد، بیان کرد: بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها برای جوانی جمعیت، فرزندآوری و تبلیغات مؤثر در این بخش ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه گیلان با بحران جمعیت روبرو است، افزود: برنامه‌ها و تصمیم گیری ها بر اساس مستندات و شناسنامه جمعیتی در گیلان صورت گیرد.

استاندار گیلان از تشکیل جلسات استانی جوانی جمعیت در هر ۲ روز یک بار خبر داد و بیان کرد: نشست‌های جوانی جمعیت، نتیجه محور و مؤثر در شهرستان‌ها دنبال شود.

عباسی با اشاره به آمار فاجعه بار سقط جنین در کشور، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی در موضوع سقط جنین عمدی، سختگیرانه عمل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308851

مهمترین اخبار ایران و جهان: