نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 19:01

شبکه سازی با هدف گسترش نهضت جهاد تبیین در دستور کار تبلیغات اسلامی قرار دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: جهت گیری و ماموریت سازمان تبلیغات استان بر اساس فرامین مقام معظم رهبری در موضوع جهاد تبیین، پیشرانی با محوریت شبکه سازی در این حوزه، گفتمان سازی و توانمندسازی حلقه های میانی و فعالان مردمی برای گسترش نهضت جهاد تبیین در سطح استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین یوسف پور آرین در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: جهت گیری و ماموریت سازمان تبلیغات استان بر اساس فرامین مقام معظم رهبری در موضوع جهاد تبیین، پیشرانی با محوریت شبکه سازی در این حوزه، گفتمان سازی و توانمندسازی حلقه های میانی و فعالان مردمی برای گسترش نهضت جهاد تبیین در سطح استان است.

وی افزود: در مجموعه های مردمی وابسته به سازمان که یکی از قوی ترین این مجموعه ها شبکه امامت است، بیش از صد نفر امام محله در مناطق شهری و الباقی در روستاها سازماندهی شده اند و در آنجا حضور دارند.

این مسئول اضافه کرد: یکی دیگر از این مجموعه ها هیئات مذهبی می باشند که معتقدیم با حضور آن ها اهداف جهاد تبیین محقق خواهد شد. همچنین بنا داریم مجموعه بزرگ جامعه مداحان نیز توسط کانون مداحان استان و شهرستان ها فعال شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: امیدواریم با وجود این کانون ها و همچنین فعالان قرآنی و مجموعه بزرگ بانوان بتوانیم جمعیت 10 درصدی استان جهت کنشگری جهاد تبیین را محقق کنیم.

حجت الاسلام پور آرین گفت: با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، ترویج و افزایش ایمان و امیدآفرینی در دستور کار جدی سازمان قرار گرفته است. ذیل این موضوعات، دو هدف خاص را دنبال می کنیم که یکی از آنها عفاف و حجاب و دیگری جمعیت و فرزندآوری است که در محور گفتمان سازی و کنشگری مجموعه سازمان تبلیغات قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از گروه های هدف در عصه جهاد تبیین، بانوان هستند. در این راستا ما باید بتوانیم بانوان را که محور اصلی و عملیاتی گفتمان جهاد تببین هستند شناسایی کنیم زیرا این قشر در جامعه بسیار اثرگذار می باشند.

این مسئول تصریح کرد: باید به نوجوانان نگاه ویژه‌تری داشته باشیم و به همین منظور چند اقدام محوری در دستور کار قرار گرفته است. یکی از برنامه های پیش رو شناسایی و ایجاد دختران کنشگر جهاد تبیین با نام «دختران حاج قاسم» می باشد که بناست برای 300 دختر دبیرستانی مقطع متوسطه اول در تابستان سال جاری جلسات و برنامه هایی در راستای کنشگری تدارک دیده شود.

حجت الاسلام پورآرین اظهار کرد: برای نوجوانان پسر کنشگر نیز در قالب «رویداد نوآوین» حدود 150 نفر شناسایی شده‌اند. برای دختران در تاریخ 10 و11 تیرماه و برای پسران 18 و 19 تیرماه مرحله آموزش در اردوگاه شهید بابایی جهان آباد برگزار خواهد شد.

این مسئول اذعان کرد: همچنین برای اوقات فراغت در بیش از 50 محله، برنامه ها و مراسماتی تدارکات دیده شده است. اگر دستگاه ها و مدیران استانی کمک کنند می توانیم صدها پسر و دختر را شناسایی و کنشگر جهاد تبیین کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از محورهای اصلی ما تبیین جریان کار دشمن در مسئله کشف حجاب است. ما یک مسئله عفاف و حجاب داریم و یک مسئله کشف حجاب. دستورالعمل سازمان تبلیغات، آگاه سازی و تبین کار دشمن و آموزش راهکارها و مقابله با توطئه دشمنان است. زیرا ترویج کشف حجاب و بی عفتی از اصلی ترین اهداف دشمنان است. ما یک کشف حجاب سازمان یافته داریم که باید دستگاه های مربوطه وارد شوند و با آن مقابله کنند اما عده ای بدون قصد و از روی غفلت و تحت تاثیر هجمه های دشمن در این مسیر افتاده اند که با تببین باید مسئله آنها را حل کنیم.

وی در پایان بیان کرد: در راستای دعوت از کنشگران محله، سه اقدام صورت می‌گیرد می‌گیرد؛ اول مسئله یابی، دوم حل مسئله و سوم روایت حل مسئله است که با عنوان نشر خوبی ها و محله های همدل دنبال خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308895

مهمترین اخبار ایران و جهان: