نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 10:23

پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ با اولویت مناطق روستایی سمنان

استاندار سمنان گفت: تسهیلات تبصره ۱۶ باید با اولویت مناطق روستایی و به منظور جلوگیری از مهاجرت و تولید ثروت در روستاها، تخصیص و پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، اظهار کرد: تاکنون ۴۲.۳ درصد اعتبار تسهیلات تخصیصی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در حوزه تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: بالغ بر یک‌هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تسهیلات جزو ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به استان سمنان ابلاغ شد که از این میزان بالغ بر ۷۷۵ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک‌های عامل استان سمنان به دستگاه‌های اجرایی اختصاص یافت.

استاندار سمنان گفت: با اقدامات صورت گرفته، ۴۲.۲ درصد اعتبار تخصیصی تسهیلات تبصره ۱۶ به میزان ۳۲۷ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی متولی امر به متقاضیان در حوزه‌های مختلف، پرداخت شده است.

هاشمی بیان کرد: ۱۸ بانک عامل در استان سمنان وظیفه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به طرح‌های ارسالی از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی امر را برعهده دارند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی امر در استان سمنان در مورد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و در راستای جذب حداکثری و پرداخت آن به جامعه هدف، با جدیت پیگیر باشند.

استاندار سمنان گفت: اطلاع‌رسانی به جامعه هدف دستگاه‌های اجرایی متولی امر در مورد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به صورت ویژه انجام گیرد.

هاشمی اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۶ باید با اولویت مناطق روستایی و به منظور جلوگیری از مهاجرت و تولید ثروت در روستاها، تخصیص و پرداخت شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310107

مهمترین اخبار ایران و جهان: