نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 00:25

صدور بیش از ۱۸۰ مجوز مراکز مشاوره ازدواج

کرج- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از صدور بیش از ۱۸۰ مجوز برای مراکز مشاوره ازدواج طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر یکشنبه با حضور در نشست مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده استان البرز اظهار کرد: خوشبختانه مراکز مشاوره ازدواج وزارت ورزش و جوانان، بالاترین رده و رتبه را در بین مراکز فعال تمامی دستگاه‌ها در این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما کمک به مراکز مشاوره است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم مراکز مشاوره را جزو تبصره ۱۸ وزارت کار قرار دهیم تا از تسهیلات مربوط به این تبصره برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های این وزارتخانه در خصوص ازدواج جوانان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰ مجوز جهت راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در سراسر کشور صادر کردیم و این در حالی است که طی ۲۰ سال گذشته تنها حدود ۴۰ مرکز مجوز دریافت کرده بودند.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده وزارت ورزش و جوانان به معنای واقعی کلمه تخصصی کار می‌کنند.

متقی‌فر تأکید کرد: خدمات مراکز ما می‌بایست در سراسر استان‌ها به ویژه در سطح مناطق محروم پراکنده و گسترده شود.

وی با بیان اینکه تلاش برای فرهنگ سازی ازدواج آسان امری ضروری است، خاطرنشان کرد: افزایش ازدواج در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان متذکر شد: انتظار داریم تعداد مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده استان البرز تا پایان سال جاری به ۲۳ الی ۲۴ مرکز برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309251

مهمترین اخبار ایران و جهان: