نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 10:28

طرح آبرسانی به روستاهای کم برخوردار 68 درصد پیشرفت داشته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصد طرح آبرسانی به روستاهای کم برخوردار گفت: این استان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در امر جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۳۳۷ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباسی در حاشیه بازدید از وضعیت پیشرفت پروژه جهاد آبرسانی در استان مرکزی شاخص بهره مندی از آب سالم و بهداشتی در بخش روستایی در استان را ۸۵.۳۲ درصد برشمرد و اظهار کرد: با اتمام پروژه جهاد آبرسانی ما می توانیم شاخص بهره مندی را به۸۹.۴ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: مجموعا ۲۰ هزار روستا در طرح جهاد آبرسانی در کشور از آب پایدار بهره مند می شوند که در استان مرکزی در فاز اول ۶۷ روستا و در فاز دوم ۱۴۱ روستا آبرسانی خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصد این پروژه در استان بیان کرد: استان مرکزی به عنوان یکی از استان های پیشرو در امر جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۳۳۷ میلیارد ریال است؛ هم اکنون عملیات اجرایی پروژه ها را در قالب ۷ مجتمع آبرسانی و دو تک روستا در شهرستان‌های ساوه ،خمین، شازند، خنداب و کمیجان با جدیت در حال انجام دارد.

عباسی اجرای طرح جهـاد آبرسـانی را فرصتی بزرگ بـرای خدمت بـه روستاییان دانست و عنوان کرد: با اتمام این طرح شاخص جمعیت تحت پوشش آب روستایی از ۹۱.۳ به ۹۳.۱ در استان خواهد رسید.

وی در تشریح اقدامات انجام شده بیان داشت : عملیات اجرایی در همه ۶۷ روستای هدف طرح آغاز شده و تاکنون اجرای طرح آب رسانی در ۲۳ روستای شهرستان های ساوه، خمین، شازند و کمیجان به طور کامل اجرا شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد : برای تکمیل پروژه های جهاد آبرسانی در استان مرکزی ، مجموعا ، ۱۸ منبع تامین آب جدید شامل چشمه و چاه در مدار بهره برداری قرار میگیرند و احداث ۶ ایستگاه پمپاژ آب و ۱۸ مخزن ذخیره آب مجموعا با حجم ۴ هزار متر مکعب ، اجرای ۷۶ کیلومتر خطوط انتقال آب و اصلاح و توسعه ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در طرح جهاد آبرسانی می باشد که تا کنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359807

مهمترین اخبار ایران و جهان: