نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 18:05

تامین و توزیع آب البرز در شرایط پایدار قرار گرفت

کرج- مدیرعامل شرکت آبفای البرز گفت: وضعیت تأمین وتوزیع آب در البرز و شهرستان کرج به حالت پایدار رسید.

حمیدرضا نامداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پنج روز از ثبت دمای بالای ۴۰ درجه و افزایش شدید مصرف آب که حاصل آن افزایش مصرف ۱۳ درصدی از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بود و منجر به افت فشار و قطع موردی آب در بعضی مناطق محدود شد می‌گذرد.

وی بیان کرد: با انجام اقدامات متعدد فنی مهندسی شرایط تنش آبی روند رو به بهبود یافته و در حال حاضر به شرایط پایدار و مناسبی در سطح ذخایر مخازن و شبکه توزیع رسیده‌ایم و امیدواریم همچنان با همراهی و مدیریت مصرف مشترکان البرز بتوانیم با شرایط مناسب‌تر و متعادل‌تری در شبکه آبرسانی به مردم روبه‌رو باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز در تشریح نوع اقدامات صورت گرفته برای رسیدن به شرایط مطلوب کنونی گفت: حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه عمیق، اجرای عملیات مهندسی مجدد چاه‌ها برای افزایش تولید آنها به میزان ۷۰ لیتر بر ثانیه و مدیریت فشار و مانور روی شبکه توزیع و کمک گرفتن از سایر زون‌ها و افزایش ۱۰ درصدی استفاده از منابع سطحی نسبت به سال گذشته، از جمله اقداماتی بوده که در پایداری و بهبود جریان آب در شبکه توزیع مؤثر بوده‌اند.

وی با عذرخواهی از مشترکانی که در این مدت با افت فشار و قطع آب روبه‌رو بوده‌اند، نوید بهره‌برداری از افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک کرج به میزان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه و آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج را در روزهای آینده داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357007

مهمترین اخبار ایران و جهان: