نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 19:36

اولین کاروان حجاج اردبیلی وارد فرودگاه شدند

اردبیل- مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت اردبیل گفت: بعد از گذشت ۴۰ روز و انجام مناسک حج، اولین کاروان حجاج اردبیلی وارد فرودگاه این شهر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار عصر پنجشنبه در مراسم بازگشت حجاج در فرودگاه اردبیل اظهار کرد: ساعت ۱۵:۳۵ دقیقه عصر امروز اولین کاروان از حجاج اردبیلی به تعداد ۲۳۱ نفر وارد فرودگاه اردبیل شدند تا بعد از انجام مناسک حج به شهر و دیار خود بازگردند.

وی تصریح کرد: همه حجاج استان اردبیل در این سفر معنوی در سلامت کامل بوده و مراقبت‌های لازم نیز با همراهی تیم‌های پزشکی و امدادی انجام شد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت اردبیل گفت: دومین کاروان ساعت ۱:۴۰ دقیقه بامداد روز جمعه وارد فرودگاه اردبیل خواهد شد تا با استقبال همشهریان و خانواده‌هایشان روبه‌رو شوند.

حجت‌الاسلام بیدار افزود: سومین پرواز مستقیم از جده به فرودگاه اردبیل نیز ساعت ۱:۱۰ دقیقه بامداد روز شنبه انجام می‌شود تا حجاج اردبیلی وارد زادگاهشان شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چهارمین پرواز نیز از طریق فرودگاه تبریز به عنوان حجاج مشترک اردبیل و آذربایجان شرقی انجام خواهد شد که ۷۲۰ حاجی اردبیلی نیز از این کاروان روز شنبه وارد شهر خودشان خواهند شد.

حجت‌الاسلام بیدار اضافه کرد: در این سفر معنوی تلاش کردیم تا فضای شایسته‌ای را برای حجاج مهیا کنیم تا مناسک حج را به همراه دیگر برنامه‌های معنوی در طول روز انجام داده و بیشتر با معبود خود انس بگیرند.

وی بیان کرد: همه حجاج در بهترین شرایط جسمی و روحی هستند و همکاران ما تلاش کردند تا با انجام پروازهای مستقیم سفر آرام و راحتی را نیز برای حجاج پیش‌بینی کنند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود مستقبلین از حجاج کمترین تراکم را در فرودگاه انجام داده و اجازه دهند تا به محض حضور در منازل دید و بازدیدها از حجاج انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال ورود اولین کاروان حجاج به فرودگاه اردبیل ترافیک سنگینی در مسیر اردبیل به سمت نمین و فرودگاه رخ داده که پلیس راه از همراهان حجاج خواست تا از حضور در فرودگاه و تراکم خودرو و تردد در این مسیر پرهیز کرده و اجازه دهند تا در این جاده شرایط ترافیکی راحتی را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357095

مهمترین اخبار ایران و جهان: