نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 13:06

جلوگیری از ۲ هزار سقط جنین در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: نزدیک به ۲۰۰۰ جنین در معرض سقط با کمک و حمایت کنشگران مردمی در سطح استان به زندگی بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شیوا خوش‌نسب در دومین رویداد تحول‌آفرین نجات ۲ با رویکرد جلوگیری از سقط جنین که صبح امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از هزینه درمان زوج‌های نابارور در سال گذشته با رقم ۱۳میلیارد تومان با کمک خیران و نهاد‌های مردمی پوشش داده شده است.

وی از فعالیت ۱۲هزار کنشگر و راهبر مردمی در سطح استان خبر داد و گفت: جلوگیری از سقط نزدیک به ۲۰۰۰ جنین با کمک همین گروه‌ها و خیرین مردمی طی سال گذشته در سطح استان صورت گرفت.

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از سقط جنین و مراقبت از مادران در معرض خطر نیاز به توسعه بخش مراقبت‌های ویژه (NICU) است، نوید آغاز عملیات اجرایی اولین بیمارستان دارای بزرگترین و مجهزترین بخش NICU طی سال۱۴۰۲ در استان را داد و افزود: بیش از ۷۰۰ زن باردار دارای فرزند‌های سه قلو و بیشتر در سطح استان شناسایی شده‌اند که نیاز به حمایت دارند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302451

مهمترین اخبار ایران و جهان: