نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 14:50

سامانه گرمسیری ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان ایلام را آبی می کند

ایلام-استاندار ایلام گفت: سامانه گرمسیری ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان ایلام را آبی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر پنجشنبه از پروژه سامانه گرمسیری بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم قرار گرفت.

استاندار ایلام در این برنامه که از ۴.۵ صبح آغاز و تا ساعت یک ظهر ادامه داشت، از مراحل مختلف عملیات لوله‌گذاری، احداث سد و تونل‌ها که در حال انجام است بازدید کرد.

بهرام‌نیا در جریان این بازدید از پیشرفت فیزیکی ۸۵ پروژه سامانه گرمسیری در ایلام خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از پروژه سامانه گرمسیری ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه سامانه گرمسیری در استان، افزود: دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری در استان ایلام هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: برای سامانه گرمسیری ۲ سد، ۳۵ تونل، ۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری و ۵۰ کیلومتر کانال و باکس احداث شده است. وی با اشاره حجم آب ذخیره در سد کنجانچم نیز خاطرنشان کرد: ۸۵ میلیون متر مکعب پشت سد کنجانچم آب جمع شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی سامانه گرمسیری ۷ هزار میلیاردتومان هزینه شد و برای تکمیل فاز اول و دوم در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز است که اخیراً در دیدار با وزیر درخواست تامین اعتبار شده است.

مقرر شده فاز نخست این پروژه با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد. با افتتاح کل سامانه گرمسیری در استان، بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302207

مهمترین اخبار ایران و جهان: