نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 13:53

دولت‌های مظلوم برای سرنگونی نظام سلطه ائتلاف جهانی تشکیل دهند

نماینده ولی فقیه در مازندران سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای جنوبی را گامی برای تشکیل ائتلاف جهانی برای سرنگونی نظام سلطه دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کشورهای آمریکای جنوبی که تعبیر به حیات خلوت آمریکا می‌کنند، اظهار کرد: این کشورها در کنار آمریکا مورد بی‌مهری و ظلم آمریکا بودند و به صورت‌های مختلف آنها را مورد تحریم، تهدید و تجاوز قرار دادند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی که سابقه ظلم آمریکا را در کارنامه خود دارد و امروز هم عوامل آمریکا و صهیونیسم دارد بیشترین ظلم را در حق ملت ما می‌کنند چه خوب است باید کشورهایی مظلوم به هم نزدیک شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی هر وقت دولتی دنبال عزت و استقلال سرکار آمده با این کشورهای مظلوم نزدیک شده و هروقت دولت‌های آمریکازده و غرب‌زده سرکار آمدند از این دولت‌های جهان سومی‌ها فاصله گرفتند و تمام دلخوشی‌شان با چند کشور زورگوی غربی بوده نه با این دولت‌های مظلوم باید نزدیک شویم.

محمدی لائینی بیان کرد: همان‌گونه ظالمان علیه ما ائتلاف تشکیل می‌دهند ما مظلومان هم باید  علیه طالبان ائتلاف جهانی مستضعفان و مظلومان جهان هم شکل خواهد گرفت که در این صورت نظام سلطه محو و نظام مهدوی مستقر خواهد شد.

وی یادآور شد: باتوجه به کمبود منابع آبی به مدیریت مصرف توجه ویژه‌ای شود که با توجه به تابستان حتی درصورت فراوانی آب و سایر منابع انرژی باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با با تاکید بر توجه به نقش اصناف، خاطرنشان کرد: باید به نقش و انتظارات این قشر توجه شود.

محمدی لائینی با گرامیداشت الروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: این نهاد، تبلیغاتی با هوایت جهاد تبیینی و کارکرد فرهنگی و آموزشی است که از لحاظ بودجه در مضیقه است که ضرورت دارد به این سازمان توجه ویژه‌ای شود.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هم مدارس معارف را جدی بگیرد که یکی از پایگاه‌های معارف است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با با تسلیت سالروز شهید چمران و گرامیداشت روز بسیج اساتید، گفت: این شهید از لحاظ علمی و عرفانی در جایگاهی ولایی بود و به‌صورت جهادی و گمنامانه در جبهه‌های جنگ حضور یافت.

محمدی لائینی با اعلام اینکه ۲۸ خرداد، روز جهانی بیابان‌زدایی است، گفت: باید منابع طبیعی، محیط‌زیست، جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌ها به مساله فزونی بیابان‌ها و از بین رفتن نباتات توجه کنند؛ الان ریزگردها نگرانی‌هایی به دنبال داشته که باید در فکر بیابان‌زدایی باشین و بیابان‌ها را هم سبز کنیم.

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم جنگل‌ها و فضای سبز را بیابان نکنیم؛ بعضی‌ها از جنگل‌ها استفاده می‌کنند اما به جنگل، گیاهان و نهال‌ها آسیب می‌رسانند و گاها آتش روشن می‌کنند اما خاموش نمی‌کنند، جنگل‌سوزی و درخت‌سوزی در برخی تالاب‌ها و جنگل‌ها اتفاق می‌افتد که به هیچ وجه درست نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه سه شنبه، اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، اضافه کرد: خانواده‌های ما باید از این خانواده الگو بگیرند و باید ازدواج آسان را در جامعه ترویج و فرهنگ‌سازی کنیم.

محمدی لائینی اظهار کرد: همانگونه که در هر زمینه‌ای خیرانی داریم که خیران ازدواج آسان باید داشته باشیم که جوانانی که تمکن ازدواج و جهیزیه معمولی ندارند در این زمینه ورود پیدا کنند تا این سنت پیامبر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با تسلیت شهادت امام جواد (ع)، افزود: براساس فرموده این امام بزرگوار بهترین عبادت آن است که بتوانیم اعمال‌مان را برای خداوند خالص کنیم و کارها نمایشی و سفارشی نباشد؛ متاسفانه بخشی از مردم و ادارات درگیر همین گزارش‌دهی و نمایش هستند ولی باید برای خداوند تمام اعمال‌مان خالص باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهترین سفارش، توصیه به تقوا است؛ چراکه کلید برکات، برطرف شدن خشکسالی، امنیت و رزق الهی تقوا است و با تقوا و رعایت حدود الهی سعادت دنیوی و اخروی برای همه مسلمانان رقم می‌خورد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288551

مهمترین اخبار ایران و جهان: