نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 04:15

محمدی: مربی بدنساز خارجی بیشتر از «حاجی اف» به کشتی ما کمک می‌کرد

مربی سابق تیم ملی کشتی گفت: به نظرم مربی بدنساز خارجی بیشتر به کشتی ما کمک می‌کرد چرا که کشتی گیران هرچیزی که قرار بوده یاد بگیرند را یاد گرفتند.

سید مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حضور مربی روس در تیم ملی کشتی آزاد کشورمان اظهار داشت: ببینید این موضوع را باید در ۲ بخش بررسی کنیم، یکی از آن این است که در دنیای حرفه ای سرمربی حق دارد هر مربی را که دوست دارد انتخاب کند. در این میان تیم چه نتیجه بگیرد و چه نتیجه نگیرد این سرمربی است که باید پاسخگو باشد. در دنیای حرفه‌ای این موضوع طبیعی است. یک موضوع دیگر این است که زمانی می‌توانیم مربی خارجی برای تیم ملی بیاوریم که از لحاظ سرمایه های داخلی به بن بست خورده باشیم. زمانی که از ظرفیت داخلی استفاده کنیم و ببینم باز هم مشکلی وجود دارد و آن مشکل با مربیان داخلی حل نشد به فکر مربیان خارجی می‌افتیم.

وی افزود: به نظرم مربی بدنساز خارجی می آوردیم کمک بیشتر به ما می‌کرد چرا که در رده بزرگسالان نمی شود تغییراتی را ایجاد کرد و کشتی گیران تاکتیک خود را حفظ کردند و هرچیزی که قرار بوده یاد بگیرند یاد گرفتند. امروز دیگر چیزی به آنها اضافه نمی‌شود، ما اگر می‌خواستیم مربی خارجی هم بیاوریم باید برای تیم های پایه این کار را می‌کردیم.

* شاید درستکار نمی‌تواند با مربیان داخلی کار کند که خواستار حضور حاجی اف شده است

محمدی در خصوص اینکه برخی مدعی هستند، مربیان داخلی خیلی بهتر از حاجی اف هستند؛ اما از آن ها استفاده نشده است، گفت: ما خیلی از مربیان داخلی داریم که توانایی آنها بیشتر از حاجی اف است و می‌توانستند در تیم ملی حضور داشته باشند، اما سرمربی اختیار دارد کاری را که باعث می‌شود نتیجه بهتری بگیرد و کمک او باشد برای آماده سازی تیم انجام دهد. شاید درستکار نمی‌تواند با مربیان ایرانی کار کند و کار کردن با حاجی اف برایش راحت‌تر است. قطعا جمع بندی دبیر و درستکار این بوده است که راحت تر می‌توانند با حاجی اف کار کنند و فدراسیون هم آن را قبول کرده است. 

* درستکار باید پاسخگوی تمام نتایج تیم ملی باشد

قهرمان جهان مسابقات گوانگژو عنوان کرد: نفر آخری که باید پاسخگوی نتایج تیم باشد سرمربی است و وقتی او باید در پایان پاسخگو باشد وظیفه داریم که به او گوشزدهایی را هم در خصوص انتخاب هایش کنیم. ببینید زمانی که شما یک تیم را تحویل می‌گیرید و کار می‌کنید به مسابقات بین المللی می‌روید بعد کسب هر نتیجه ای باید سرمربی بیاید و پاسخگو باشد به خدا این کار بد نیست. متأسفانه در فرهنگ کشورمان طوری جا افتاده است که وقتی نتیجه می‌گیرند صحبت می‌کنند اما وقتی نتیجه نمی‌گیرند هیچ کس پاسخگو نیست. در گذشته با دبیر هم صحبت کردم و این موضوع را به او گفته ام.

وی در ادامه افزود: امروز تیم نوجوانان کشورمان نتیجه گرفته است اما اگر نتیجه هم نمی‌گرفت باز هم اشکالی نداشت چرا که هر مربی ممکن است دچار اشتباه شود. وقتی بیایند و صحبت کنند مطمئنا مردم هم قبول می‌کنند. شاید کسانی هستند که بی منطق انتقاد می‌کنند، اما اگر ما رفتار حرفه ای را یاد بگیریم، درست و منطقی انتقاد کنیم هیچ چیز بد نیست. این سرمربی است که باید پاسخ هر گونه نتیجه را بدهد چرا که فدراسیون اختیار تام به سرمربی تیم ملی داده است.

* عملکرد نوجوانان در آسیا فوق  العاده بود اما کار سختی در جهانی دارند

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص عملکرد تیم ملی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا هم گفت: امسال نوجوانان ما در مسابقات قهرمانی آسیا چه در فرنگی و چه در آزاد عالی کار کردند و شرایط بسیار خوبی گرفتند. نتیجه کشتی گیران را که نگاه می‌کردم می‌دیدم که نتایج خوبی کسب کردند. خودم چون در این رده سنی مربی بودم کاملا می‌دانم که نوجوانان ما چه کار کردند. در مسابقات قهرمانی آسیا هندی ها همیشه با توجه به شرایطی که داشتند برتر بودند. کشتی گیران کشورمان هم نشان دادند که شایسته هستند اما آنها کار سختی در مسابقات جهانی خواهند داشت، چرا که روس‌ها و بلاروسی‌ها به مسابقات اضافه شدند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: تیم ملی نوجوانان نباید در باد این قهرمانی بخوابد و جهانی را از دست بدهد. در مجموع نتایج خیلی خوبی گرفتند و بهنام احسان پور هم در اولین تجربه سرمربیگری خود موفق شد قهرمانی را به دست بیاورد. امیدوارم اگر ضعیف هایی هم وجود داشته باشد برطرف کنند تا در مسابقات جهانی نتیجه خوبی بگیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291707

مهمترین اخبار ایران و جهان: