نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:53

توقیف بیش از ۷۵۰ کیلوگرم تخم‌مرغ بدون مجوز در سرخه

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه از توقیف محموله ۷۵۷ کیلوگرمی تخم‌مرغ بدون گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، ایمان فولادی، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه اظهار کرد: یک خودروی حامل ۷۵۷ کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی بدون گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای که از شهرستان سرخه به مقصد شهرستان مهدی‌شهر بارگیری شده بود، در پلیس‌راه سرخه توسط اداره دامپزشکی این شهرستان و عوامل یگان امداد توقیف و پس از بازدید کارشناسان قرنطینه دامپزشکی، متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با توجه به فسادپذیری بالای تخم‌مرغ، باید در زمان حمل و نقل و نگهداری این فرآورده خام دامی، شرایط بهداشتی آن نظیر در امان ماندن از باران و رطوبت‌زدگی، نور مستقیم خورشید و همچنین حفظ زنجیره سرما در دمای یخچالی مهیا شود.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه ادامه داد: حمل تخم‌مرغ به همین دلایل با خودروها و کانتینرهای یخچالی، امکان‌پذیر است که متقاضیان، پس از مهیا کردن شرایط مناسب حمل، باید با ثبت محموله در سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی و اخذ گواهی مربوطه، نسبت به انتقال محموله تخم‌مرغ، به سایر نقاط مورد نظر اقدام کنند.

فولادی افزود: طرح تشدید کنترل تردد محموله‌های مرغ زنده، تخم‌مرغ و کود مرغی و ... در دستور کار این اداره قرار گرفته است و محموله‌هایی که فاقد مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی باشند، توقیف و به مراجع قضایی، ارجاع می‌شوند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292651

مهمترین اخبار ایران و جهان: