نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:47

سند کاهش مخاطرات طبیعی استان اردبیل تدوین می شود

اردبیل- مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: سند کاهش مخاطرات طبیعی و حوادث انسان ساز در استان اردبیل تهیه و تدوین می شود.

مهدی خدمتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سیل اخیری که در شمال استان اردبیل رخ داد، زنگ هشدار را برای همه ما به صدا درآورد که باید راهکارهای علمی و پیشگیرانه را در کاهش مخاطرات طبیعی و سوانح انسان ساز مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: هفته آینده با حضور فرمانداران ۱۲ شهرستان استان اردبیل جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا بر اساس طرح‌های پیشنهادی سند کاهش مخاطرات طبیعی استان تدوین و در افق ۲۰ تا ۵۰ ساله اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: به تناسب سند استانی در شهرستان‌ها نیز فرمانداران با همکاری دستگاه‌های مختلف باید راهکارهای منطقی و علمی را در کاهش مخاطرات در نظر گرفته و از بروز حوادث و سوانح در زلزله، سیل، خشکسالی، رانش و سایر حوادث فراهم کنند.

خدمتی افزود: ما به جای بهره برداری از نعمت الهی در بارش‌های بهاری و تابستان، با بروز خسارت‌های جانی و مالی روبه رو می‌شویم که ضرورت دارد تدبیری درست در این حوزه بیندیشیم تا حوادث ناگوار به حداقل برسد.

وی با قدردانی از حضور وزیر کشور و رئیس سازمان بحران در مناطق سیل زده گرمی، انگوت و مشگین شهر خاطرنشان کرد: عصر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران در گرمی برگزار می‌شود تا طرح‌های پیشنهادی در کمک رسانی به آسیب دیدگان مورد توجه قرار گرفته و پیشنهادات فرمانداران نیز ارائه شود.

خدمتی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: خروجی این جلسات به همراه مصوبات آن اطلاع رسانی خواهد شد و امیدواریم این نشست‌ها به نفع روستاییان و آسیب دیدگان از سیل در تعمیر و ساخت واحدهای مسکونی و تأمین معیشت روستاییان و خرید لوازم خانگی آنها باشد.

وی بیان کرد: تا دهم خردادماه امسال میزان خسارت سیل، خشکسالی، سرمازدگی، گرد و غبار و طوفان در استان اردبیل ۱۷ هزار و ۷۷۹ میلیارد تومان برآورد شده بود که باید خسارت سیل ۲۰ روز اخیر را نیز به آن اضافه کنیم.

خدمتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: وزیر کشور ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای جبران بخشی از خسارت اختصاص داده و قطعاً ادامه این تخصیص منابع را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: استان اردبیل امسال کلکسیونی از مخاطرات طبیعی را به خود دیده که از گرد و غبار اسفند گرفته تا سرمازدگی، سیل، خشکسالی، تگرگ و سایر حوادث خسارت‌های هنگفتی را به همراه داشته است.

خدمتی گفت: ۱۷۵ روستای استان بر اثر این حوادث خسارت دیده اند که در برخی از روستاها خسارت وارده بسیار سنگین و جبران آن سخت و دشوار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: بنیاد مسکن کارهای عمرانی خود را از روزهای گذشته آغاز کرده و امیدواریم زمینه و فرصتی مناسب فراهم آید تا بتوانیم خدمت رسانی بیشتر و بهتر را در فصل کاری انجام دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293207

مهمترین اخبار ایران و جهان: