نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 11:40

دعای عرفه در ۲۱۴ نقطه خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: عصر امروز هفتم تیرماه دعای عرفه در ۲۱۴ نقطه خراسان جنوبی برگزار می شود.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: دعای روز عرفه دعایی پر از معرفت و دایره المعارفی است که انسان شناسی و خداشناسی در مفاهیم آن موج می‌زند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: مفاهیم این دعا انسان را به عالم ملکوت هدایت می‌کند و شایسته است از فرصت روز عرفه برای ارتباط با خدا استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه دعای عرفه پلکان عروج و دستاویزی برای آنان است که می‌خواهند از خاک به افلاک سفر کنند، یادآور شد: با دقت در مفاهیم این دعا افراد می‌توانند هم خود را به درستی بشناسند و هم با خالق خود انس بیشتری پیدا کنند.

سالاری مکی با تأکید بر اینکه این دعا سفره گسترده معارف حسینی است که برای بشریت آماده شده است، افزود: آنان که در جستجوی رشد و کمال هستند در این دانشگاه باید حضور پیدا کنند تا حسینی و حسین پسند شوند.

وی یادآور شد: دعای عرفه عصر امروز هفتم تیرماه در ۲۱۴ نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: در مرکز استان خراسان جنوبی نیز دعای عرفه در ۲۰ نقطه از جمله امامزادگان باقریه ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین این مراسم در مسجد توحید، مسجد امام حسین (ع)، مسجد صدیقه الطاهره (س)، مسجد الحسین جوادیه، مسجد سید الشهدا (ع)، مسجد امام جمعفر صادق، مسجد الغدیر، مسجد امام هادی (ع)، مسجد امام حسن مجتبی (ع)، مسجد بقیع، مسجد صاحب الزمانی مهر شهر، مهدیه بیرجند، محبان الزهرا (س)، هیئت ابوالفضلی، حسینیه جماران، مسجد آل رسول (ص) بیرجند برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314707

مهمترین اخبار ایران و جهان: