نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 15:00

ثبت بزرگداشت عطار و خیام در سامانه تقویم رویدادهای گردشگری

رویدادهای گردشگری شهرهای نیشابور و تربت‌حیدریه استان خراسان‌رضوی در دومین نشست شورای ثبت رویدادها بررسی و در سامانه ثبت رویدادها به ثبت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت، احسان ارکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در نیشابور و نیز جمعی از شهرداران و فرمانداران شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی در محل معاونت گردشگری برگزار شد.

در این نشست شالبافیان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای گردشگری در توزیع سفر به معنای ایجاد انگیزه سفر در  طول سال، بر توجه جدی استان‌های کشور نسبت به برگزاری شایسته رویدادها و رعایت سطوح‌بندی اجرایی و تامین زیرساخت‌های لازم برای افزایش رضایتمندی گردشگران تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ورود رویدادهای گردشگری استانی به سامانه ثبت رویدادهای گردشگری کشور اقدامی کارشناسی و بر پایه تجمیع شاخص‌ها و کسب نظرات کارشناسی مربوطه است، افزود: این اقدام بستری جذاب و کارآمد از رویدادهای گردشگری متنوع را پیش روی گردشگران خواهد گشود تا با اطمینان از کیفیت برگزاری برای کسب امتیازهای لازم، سفری متنوع به مقصد رویداد مورد نظر را برنامه‌ریزی کنند.  

توجه رسمی دولت سبب غنای برگزاری رویدادها می‌شود

همچنین در این نشست احسان ارکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در شهر نیشابور نیز ضمن تشریح اهمیت دو رویداد بزرگداشت حکیمان فریدالدین عطار نیشابوری و حکیم عمر خیام نیشابوری، بر اهمیت برگزاری رویدادهای گردشگری در حفظ و گسترش فرهنگ غنی کشورمان در ابعاد و زمینه‌های مختلف تاکید کرد. وی با توجه به اینکه توجه رسمی دولت و نظام حاکمیتی به رویدادهای شاخص در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، ادبیات و غیره سبب ماندگاری گنجینه‌هایی ارزشمند از دارایی‌های ملی خواهد شد نسبت به تجمیع تمامی ظرفیت‌های استانی در برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مربوطه در شان و شایسته هموطنان تاکید کرد.

  ورود یک رویداد بین‌المللی و سه رویداد ملی خراسان‌رضوی در سامانه ثبت رویدادها

همچنین طبق نظرات کارشناسی بخش ستادی و استانی چهار رویداد تحت عناوین جشنواره بزرگداشت فریدالدین عطار نیشابوری و حکیم عمر خیام نیشابوری و نیز جشنواره عقیق و ابریشم و گردشگری زعفران در تربت حیدریه مورد تایید قرار گرفتند و برای ثبت در سامانه رویدادها توافق جمعی نهایی صورت گرفت.

طبق اقدام کارشناسی صورت گرفته سطح برگزاری جشنواره بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری بین‌المللی و سه رویداد بزرگداشت فریدالدین عطار نیشابوری و جشنواره‌های گردشگری زعفران و نیز عقیق و ابریشم تربت حیدریه، ملی اعلام شدند.

گفتنی است از زمان آغاز به کار سامانه تقویم رویدادهای گردشگری کشور در بهمن ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر 177 درخواست ثبت رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور از سراسر استان‌ها در سامانه درج شده است و پیرو این اقدام رویدادها هم‌اکنون سطح‌بندی شده و درحال تکمیل نهایی مستندات برای طرح در شورای ثبت هستند.

همچنین دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در تابستان سال گذشته توسط سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان‌های کشور ابلاغ شده است و روند اجرایی شدن آن با رونمایی از سامانه ثبت رویدادها به آدرس http://events.mcth.ir در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران آغاز شده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1315407

مهمترین اخبار ایران و جهان: