نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 18:28

اتصال بیش از 2 هزار مشترک به شبکه فیبرنوری در اسلامشهر

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: در محدوده مخابرات شهرستان اسلامشهر با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال امکان بهره‌برداری و دسترسی برای ۲۱۰۰ مشترک در بستر فیبرنوری به وجود آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، در نهمین هفته اجرای طرح نجما در استان تهران پروژه فیبرنوری مخابرات شهرستان اسلامشهر ظهر امروز با حضور سید علی ملک جعفریان مدیرعامل مخابرات استان تهران، فرماندار شهرستان اسلامشهر و سایر مسؤولان در محل فرمانداری اسلامشهر افتتاح شد.

در آیین نمادین اجرای نهمین هفته طرح نهضت جهادی مخابرات ایران (نجما) در استان تهران که در شهرستان اسلامشهر به صورت ارتباط تصویری با سه مرکز از توابع مخابرات این شهرستان انجام شد، بهره برداری از پروژه فیبرنوری برای بیش از ۲ هزار مشترک بر پهنای باند پر سرعت FTTH با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال آغاز شد.

سید علی ملک جعفریان، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در این مراسم طی سخنانی با اشاره به تاریخچه اختراع تلفن و رونمایی از اینترنت، اظهار کرد: در کشور ما که سابقه ۵۰ ساله در حوزه ارتباطات و مخابرات دارد، در حال حاضر بالغ بر ۷/۵ میلیون خط تلفن ثابت و بالغ بر۱/۴ میلیون مشترک اینترنت پرسرعت در بستر دیتای جدید در کشور فعال بوده و از خدمات مخابرات بهره مند می شوند.

وی افزود: با توجه به سرعت رشد و توسعه فناوری و علوم نوین در دنیا، یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های مجموعه مخابرات ایران استفاده و به کارگیری از تکنولوژی‌های نوین و حرکت به سوی گسترش فیبر نوری و گسترش فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی با توجه به نیاز روز افزون مردم جامعه است.

مدیرعامل مخابرات استان تهران بیان کرد: امروز شاهد ظهور و بروز فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و انواع فناوری‌هایی هستیم که استفاده از آنها مستلزم فراهم کردن زیرساخته‌های لازم مبتنی بر فیبر نوری است و برای جلوگیری از عقب ماندن از غافله پیشرفت و رشد روز افزون این فناوری‌ها، نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران در دستور کار مدیران این مجموعه قرار گرفته است.

جعفریان با اشاره به مزایا و فواید استفاده از فیبر نوری، تاکید کرد: با توجه به وجود محدودیت و ظرفیت استفاده از سیم‌های مسی برای ایجاد ارتباط، استفاده از شبکه فیبر نوری در عین پر هزینه بودن راه حل مناسبی برای رفع مشکل و ارتقاء شبکه و افزایش خدمات رسانی به جامعه است، که در این راستا تاکنون با ایجاد زیرساخت‌های مناسب خدمات رسانی برای بیش از ۱۱۰ هزار مشترک پهنای باند پر سرعت FTTH در سطح استان تهران مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در محدوده مخابرات شهرستان اسلامشهر از توابع منطقه ۵ مخابرات تهران، با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال امکان بهره‌برداری و دسترسی برای بالغ بر ۲۱۰۰ مشترک در بستر فیبر نوری به وجود آمده که امروز با حضور مسؤولان ۳ نقطه در سطح اسلامشهر با تماس تصویری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

جلب رضایت مردم با خدمات رسانی مطلوب

حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات و معضلات مردم توسط مسؤولان، اظهار کرد: در شرایط خاصی که بر کشور حاکم است، برای رفع مشکلات مردم هر کسی هر کار که می‌تواند باید انجام دهد تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ایمان و امیدآفرینی در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جلب رضایت مردم با خدمات رسانی مطلوب و رفع مشکلات مردم به دست می آید، گفت: با کار صادقانه مسؤولان و خدمت به مردم می‌توانیم در انجام فعالیت‌ها به موفقیت برسیم، در طی سال‌های گذشته در کشور و در شهرستان اسلامشهر خیلی از زیرساخت‌ها و بسترها برای توسعه وجود نداشت، امروز با ایجاد شبکه فیبر نوری بستر مناسبی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان به وجود آمده که می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی و توسعه بسیاری از فعالیت‌ها شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تقدیر از صبر و شکیبایی و همراهی مردم شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار شهرستان اسلامشهر همواره با صبر و شکیبایی و نجابت و تحمل سختی‌ها و با وحدت و همدلی که در بین مسؤولان شهرستان حاکم است در جهت رفع مسائل و مشکلات گام برمی‌دارند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، ما هم در کنار آن‌ها پیگیر امور و رفع موانع هستیم.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1315807

مهمترین اخبار ایران و جهان: