نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 23:05

محور گردشگری «آبیدر» سنندج ساماندهی می‌شود

سنندج - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج از ساماندهی محور پارک جنگلی آبیدر به عنوان یکی از طرح‌های مهم گردشگری در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، امیر صادقی در بازدید از روند احداث پروژه رینگ کمربندی آبیدر که با حضور فرماندار سنندج و نماینده اداره راه و شهرسازی این شهرستان انجام شد، گفت: پارک کوهستانی آبیدر از جمله جاذبه‌های گردشگری استان و یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم شهر سنندج به شمار می‌رود که سالانه میزبان مهمانان و گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور است.

وی افزود: رینگ این منطقه گردشگری از جاده قدیم سنندج - مریوان آغاز و پس از ورود به روستای «نوره» وارد روستای «گرماش» می‌شود و در ادامه به روستاهای «کرجو»، «دادانه»، «کیلانه»، «کانی مشکان» و از مسیر ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد به سنندج متصل می‌شود.

صادقی بهره‌وری از ظرفیت‌های طبیعی این محور را یکی از مهم‌ترین راهکارهای رونق گردشگری منطقه برشمرد و افزود: هدف از اجرای این طرح آسایش و رفاه حال همشهریان و همچنین توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی در شهرستان است‌.

وی در حاشیه این بازدید و گفتگو با اهالی روستاهای این محور گردشگری، بر توسعه اقامتگاه‌های بوگردی و واحدهای بین‌راهی تأکید کرد و یادآور شد: ایجاد طرح‌ها و مجتمع‌های گردشگری در رینگ و کمربندی حریم کوه آبیدر سنندج از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری و به‌دنبال آن رونق اقتصادی منطقه برخوردار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج بیان کرد: این شهرستان از پتانسیل بسیار خوبی در توسعه صنعت گردشگری برخوردار است لذا توجه بیش از پیش به این مسئله مستلزم زیرساخت‌های اصولی است.

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری و تعامل میان دستگاه‌های مربوطه و همچنین تقویت زیرساخت‌های گردشگری، زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان بیش از پیش فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1316095

مهمترین اخبار ایران و جهان: