نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 14:40

بسته خبری حوادث خراسان جنوبی| کشف احشام قاچاق و دستگیری شکارچی تیهو و کبک

دربسته خبری حوادث امروز خراسان جنوبی دو خبر با عنوان کشف ۱۷ راس احشام قاچاق در قاین و دستگیری شکارچی ۸ قطعه کپک و تیهو در فردوس را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ دربسته خبری حوادث امروز خراسان جنوبی دو خبر با عنوان کشف ۱۷ راس احشام قاچاق در قاین و دستگیری شکارچی ۸ قطعه کپک و تیهو  در فردوس را مرور می کنیم.

کشف ۱۷ رأس احشام قاچاق در قاین

 سرهنگ محمود زال بیکی، فرمانده انتظامی شهرستان قاینات اظهارداشت: ماموران انتظامی پاسگاه ولیعصر این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو، ۱۷ رأس احشام قاچاق که فاقد هر گونه مجوز دامپزشکی بوده کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۹۵۰ میلیون ریال برآورد شد. 

وی بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری شکارچی غیرمجاز در فردوس

سرهنگ علیرضا فولادی، فرمانده اانتظامی فردوس هم گفت: مأموران انتظامی پاسگاه باغستان این شهرستان اخباری مبنی بر شکار غیر مجاز توسط فردی سودجو در مناطق حفاظت شده فردوس دریافت کردند که ماموران پلیس به همراه ماموران اداره حفاظت محیط زیست به محل مورد نظر اعزام شدند. 

 وی افزود: مأموران هنگام گشت زنی در محورهای فرعی شهرستان فردوس خودروی شکارچی غیر مجاز را که در حال حرکت بود مشاهده و با علائم هشدار دهنده خودرو را متوقف کردند و در بازرسی از خودرو یک قبضه سلاح شکاری و ۸ قطعه پرنده کبک و تیهو را کشف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس خاطرنشان کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ فولادی تصریح کرد: پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیر قانونی و صدمه زدن به محیط زیست می کنند با جدیت برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست تا به جهت حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310995

مهمترین اخبار ایران و جهان: