نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 15:00

حج اعتلای معنوی و وحدت جوامع اسلامی را به همراه دارد

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: حج برای کل بشریت اعتلای معنوی، ارتقای روحی و اخلاقی و وحدت در میان جوامع اسلامی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ساوه با اشاره به اینکه ششم تا دوازدهم تیرماه، هفته حقوق بشر آمریکایی است، اظهار داشت: جایگاه حقوق بشر از نگاه حاکمیت آمریکا و صهیونیسم اگرچه بیشتر جلوه بیرونی دارد اما حقیقت آن است اولین قربانیان خیمه‌شب‌بازی‌های لیبرال دموکراسی غرب، مردم آمریکا در طول تاریخ دویست ساله آن هستند.

وی افزود: امروزه بحران جهان، بحران مدیریت است. جهان اسیر طاغوت‌هایی است که ملت‌ها را به سوی پرتگاه بی‌هویتی می‌کشانند از این رو مدیریت جهانی، امر مهمی است و پیامبر خدا (ص) در غدیر خُم می‌خواستند این مشکل عالم را برای همیشه حل کند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است، آیه شصت و هفتم سوره مائده خود گویای اهمیت محوری امر ولایت و سرپرستی جامعه است.

خطیب جمعه ساوه به پیام مقام معظم رهبری به حج و کارگزاران و زائران اشاره کرده و گفت: آئین حج، می‌تواند در خدمت تعالی جامعه بشری و سلامت و امنیت همه انسان‌ها باشد. حج می‌تواند به کل بشریت، اعتلای معنوی و ارتقای روحی و اخلاقی برساند؛ و این، نیاز حیاتی بشر امروز است. حج می‌تواند همه برنامه‌های استکبار و صهیونیسم برای سقوط اخلاقی بشر امروز و فردا را باطل و بی اثر کند.

رحیمی با اشاره به مؤلفه‌های حج گفت: شرط لازم اثرگذاری جهانی حج، درک و شناخت صحیح امت اسلامی از خطاب زندگی‌بخش این فریضه پر رمز و راز برمبنای دو رکن «وحدت» و «معنویت» است.

امام جمعه ساوه با تاکید بر هماهنگی برای نظم بخشیدن به جهان گفت: پیروان سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی باید هماهنگ با یکدیگر خود را آماده شرایط نظم جهانی پیش رو کنند تا امت اسلامی جایگاه شایسته خود را بازیابد و تجربه تلخ مهندسی سیاسی و سرزمینی پس از جنگ جهانی اول تکرار نشود.

وی ادامه داد: امروز که وحدت و معنویت امت اسلامی به دلیل مخالفت آمریکا و دیگر قطب‌های سلطه استکبار با تفاهم کشورهای مسلمان و تدین و تشرع نسل جوان این کشورها، بیش از گذشته در معرض دشمنی است، وظیفه همه ملت‌ها و دولت‌های مسلمان مقابله با این نقشه خباثت آلود است.

مردم آمریکا اولین قربانیان حقوق بشر آمریکایی هستند

امام جمعه ساوه تصریح کرد: حمایت از حقوق بشر از بزرگ‌ترین دروغ‌های دولت‌مردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی‌ها با ادراک جامعه بشری است. این دروغ بزرگ قرن معاصر، ابزار، مستمسک، بستر و زمینه‌ای کارامد برای دخالت غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف جهان را فراهم ساخته است.

وی با اشاره به عملکرد آمریکا در حوزه حقوق بشر گفت: دولت آمریکا خود یکی از مهم‌ترین ناقضان حقوق بشر بوده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری مطلقاً صلاحیت اظهار نظر و داوری در این خصوص را ندارد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اصلی‌ترین مأموریت الهی خود را انجام دهیم که به بیان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت است، محتوا و نرم‌افزار این مأموریت فرهنگی، گفتمان غدیر است.

رحیمی گفت: باید تلاش کنیم که گفتمان غدیر جهانی شود و دنیا ضرورت و حلاوت ولایت حضرت امیر علیه السلام را درک کند. از این رو باید برای آموزش عمومی امیرالمؤمنین‌شناسی برنامه داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319751

مهمترین اخبار ایران و جهان: