نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 16:03

جشنواره تئاتر ملی ترک زبان‌های ایران در اردبیل برگزار می‌شود

خلخال - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین جشنواره تئاتر ملی ترک زبان‌های ایران اسلامی سال آینده به میزبانی استان اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم نظری ظهر جمعه در همایش یکصدمین سال تئاتر خلخال که با حضور هنرمندان برجسته تئاتر، مقامات کشوری و استانی همزمان با عید غدیر خم در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره تابستان سال آینده به میزبانی شهر اردبیل مرکز استان اردبیل برگزار و با هدف حمایت از هنرمندان هنر نمایش خلخال بخشی از این برنامه در شهر خلخال اجرا خواهد شد.

وی قدمت ۱۰۰ ساله تئاتر خلخال و درخشش هنرمندان هنر نمایش این شهرستان در جشنواره‌های مختلف را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار تجهیز سالن آمفی تئاتر خلخال، راه‌اندازی سالن پلاتو و ارتقای سطح امکانات سمعی و بصری مجتمع فرهنگی و هنری شهر خلخال در دستور کار واحد هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از آتش تقی پور هنرمند برجسته تئاتر و سینمای کشورمان در جمع هنرمندان تئاتر و همایش بزرگداشت تولد یکصد ساله تئاتر خلخال گفت: این اداره کل برای برگزاری دوره‌های آموزشی هنرمندان تئاتر این شهرستان و با کمک هنرمندانی همچون تقی‌پور اعلام آمادگی می‌کند.

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از خلخال به عنوان شهرستان با قدمت و پیشینه بالا در هنر تئاتر و نمایش و برخوردار از هنرمندان برجسته یاد کرد و گفت: برای پیشرفت هنر نمایش در این شهرستان با استفاده ازظرفیت‌های هنری منطقه تلاش می‌کنیم.

امیر رجبی با بیان اینکه امکانات موجود تنها سالن آمفی تئاتر خلخال در شأن و منزلت هنرمندان هنر نمایش این شهرستان نیست، اظهار کرد: در سال جاری با استفاده از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اردبیل که از سوی فرماندار خلخال به این امر تخصیص داده شده و همچنین اعتبارات ملی نسبت به رفع نواقص این سالن اقدام خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با استفاده از اعتبارات یاد شده علاوه بر رفع نواقص موجود سالن آمفی تئاتر خلخال نسبت به تأمین نیازمندی‌های هنرمندان هنر نمایش خلخال تلاش خواهیم کرد.

در این همایش که با حضور اسرافیل فرج الهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، هنرمند برجسته و شاخص تئاتر و سینمای کشورمان آتش تقی‌پور جمعی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایایی از تلاشگران یک سال عرصه هنر نمایش تجلیل و از کتاب تاریخ یکصد ساله تئاتر خلخال نوشته عدالت فرزانه رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340651

مهمترین اخبار ایران و جهان: