نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 14:22

فارس من| سلیمی: تا کنون 217 نماینده برای شفاف کردن آرای خود اعلام آمادگی کرده اند

حامیان پویش «نمایندگان به سامانه شفافیت مجلس بپیوندند» درخواست دارند که همه نمایندگان رای خود را در سامانه شفافیت ثبت کنند که عضو هیات رئیسه مجلس در این باره گفت: طبق آخرین آمار تا کنون 217 نفر از نمایندگان اعلام آمادگی کردند تا آرای‌شان در مجلس به صورت شفاف و علنی اعلام و منتشر شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ جمعی از مخاطبان خبرگزاری در سامانه تعاملی فارس پویشی را با عنوان «نمایندگان به سامانه شفافیت مجلس بپیوندند» ثبت کرده اند. خواسته آن‌ها این است که همه نمایندگان آرای خود را در سامانه شفافیت آرای مجلس اعلام کنند.

در متن این پویش نوشته شده:«با توجه به راه‌اندازی سامانه‌ای برای شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مابقی نمایندگانی که به این سامانه نپیوستند درخواست داریم که عضو این سامانه شوند. خوب است آرای نمایندگان در جلسات استیضاح و رأی اعتماد به وزرا نیز در این سامانه ثبت شود.»

سامانه شفافیت آرای نمایندگان از ۲۱ اسفند سال گذشته آغاز به فعالیت کرد و نمایندگانی که تمایل دارند آرای آن‌ها درباره طرح‌ها و لوایح به صورت شفاف اعلام شود، در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس اعلام آمادگی کردند و لذا آرای آنها به صورت شفاف در این سامانه درج می‌شود. 

      

 

اعلام آمادگی 216 نماینده برای شفافیت آراء‌شان در مجلس

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس  شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: طبق آخرین آمار تعداد 217 نفر از نمایندگان اعلام آمادگی کردند تا آراءشان در مجلس به صورت شفاف و علنی اعلام و منتشر شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: این اقدام کاملاً داوطلبانه است و سازوکار قانونی برای شفافیت در مجلس و قوای دیگر در مصوبه مربوط به طرح شفافیت قوای سه‌گانه در نظر گرفته شده است .

سلیمی درباره شفافیت رای گیری در رای اعتماد یا استیضاح وزرا هم گفت: رأی‌گیری با ورقه است و امکان انتشار اسامی رای‌دهندگان زمانی است که رأی‌‌گیری با سیستم انجام شود که سازوکار این مسئله در مصوبه مربوط به طرح شفافیت در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295807

مهمترین اخبار ایران و جهان: