نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 09:15

رونمایی از دستاوردهای جدید پزشکی قانونی

رئیس پزشکی قانونی کشور از تولید بومی نسخه جدید کیت ژنتیک و دستگاه نمونه گیر خودکار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مسجدی رئیس پزشکی قانونی کشور در نشست خبری اظهار داشت: هفتمین همایش سراسری طب و قضا با هدف ارتقا تعامل بین قضات و پزشکان قانونی، چهارم و پنجم تیر ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود که محورهای این همایش واکاوی پزشکی، حقوقی و فقهی عوامل مؤثر در مسمومیت و فوت و بررسی و واکاوی پزشکی، حقوقی و فقی مسائل نوین پزشکی و جبران خسارات مصدومان است.

وی با اشاره به اینکه پزشکان قانونی و کارشناسان سازمان، رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها برخی مقامات قضائی و اجرایی، حقوقدانان و وکلا و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله افرادی هستند که در این همایش حضور خواهند داشت گفت: مسئولیت مدنی کیفری و حقوقی در خطاهای پزشکی، چالش‌های موجود در دعاوی پزشکی همچنین مسئولیت مدنی کیفری و حقوقی در ارتباط با تجهیزات و ملزومات پزشکی بیمارستانی و خدمات پاراکلینیکی از محورهای این همایش است.

مسجدی اظهار داشت: ارزیابی دیدگاه مقنن در قبال جنایات بر منافع، واکاوی دیدگاه مقنن در قبال صدمات وارد بر اعضا و چالش روان پزشکی در قانون مجازات اسلامی نیز از دیگر محورهای این همایش است.

به گفته وی هدف از برگزاری همایش‌های طب و قضا ارتقای تعامل بین قضات و پزشکان قانونی و تقریب نظرات آنان به یکدیگر است که آثار مثبت این همایش و نتایج قابل توجهی آن در مواردی همچون بازنگری قانون مجازات اسلامی در سال ۱۳۹۲ مشهود است.

رئیس پزشکی قانونی کشور همچنین در ادامه از افتتاح ۶ پروژه عمرانی به مناسبت هفته قوه قضائیه در سال جاری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز معاینات و تشریح در ماهدشت شرق تهران، نیشابور، نیک شهر، کرمانشاه و… از جمله این افتتاحیه‌ها است.

مسجدی گفت: بومی سازی دستگاه نمونه گیر خودکار یکی از خدماتی است که مرکز تحقیقات پزشکی قانونی طی سال جاری آن را به انجام رسانده است این دستگاه از جمله تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه‌های سم‌شناسی به شمار می‌رود و قابلیت نصب بر روی دستگاه‌های مختلف را دارد به طوری که این دستگاه قابلیت تزریق ۱۲۰ نمونه را به‌صورت خودکار داشته که این میزان تا ۵۰۰ نمونه قابل افزایش بوده و توانایی کار کرد تا ۸ روز پیاپی را دارد.

وی بیان داشت: رونمایی از دستگاه‌های جدید پزشکی قانونی مانند نسخه‌های جدید کیت‌های ژنتیک و مواد مصرفی نیز در هفته جاری رونمایی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296995

مهمترین اخبار ایران و جهان: