نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 12:03

جوانان موتور محرک حل چالش‌های کشور هستند

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس شورای اسلامی جوانان را یکی از شروط اصلی حکمرانی مردم‌پایه عنوان کرد و گفت: جوانان، پیشران و موتور محرکی برای حل چالش‌های کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نشست هم‌اندیشی حکمرانی مردم‌پایه با حضور رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و تعدادی از مسؤولان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های فرهنگی استان پیش‌ازظهر امروز در استانداری اردبیل برگزار شد.

زهره الهیان، رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس در این نشست اظهار کرد: حکمرانی مردم‌پایه به معنای این است که مشکلات به دست مردم حل شود، مسؤولان برای مردم به صحنه بیایند و با مردم این مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به شروط حکمرانی مردم‌پایه افزود: شرط اول حکمرانی مردم‌پایه دسترسی مردم به مسؤولان و مبادی تصمیم‌گیری است که سازمان‌های مردم‌نهاد حلقه‌های واسط هستند که می‌توانند که این فاصله را کم کنند و شرط دوم داشتن توانمندی مردم برای مشارکت است که در ابتدا باید خود سازمان‌های مردم‌نهاد توانمند شوند تا بتوانند مردم را برای حل مسئله توانمند کنند.

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس مشارکت جوانان را شرط سوم حکمرانی مردم‌پایه دانست و عنوان کرد: جوانان به‌عنوان پیشران و موتور محرک در حل چالش‌های کشور هستند و فرهنگ‌سازی مشارکت شرط چهارم است که سازمان‌های مردم‌نهاد این فرهنگ‌سازی را بر عهده دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1307751

مهمترین اخبار ایران و جهان: