نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 17:48

۲۱۵۴ فقره شکایت به بازرسی کرمانشاه طی سال گذشته واصل شد

کرمانشاه- مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته ۲ هزار و ۱۵۴ فقره شکایت و گزارش فساد به بازرسی این استان واصل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مرادی وحدت بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱۵۴ فقره شکایت به بازرسی کرمانشاه طی سال گذشته واصل شده که این تعداد شکایت و گزارش مفاسد اداری از ۳۰۰ دستگاه اجرایی در این استان بوده که در سامانه سازمان بازرسی استان کرمانشاه ثبت شده بود.

وی با اشاره به ثبت ۲ هزار و ۱۵۴ فقره شکایات مردمی در سامانه بازرسی این استان طی سال گذشته، افزود: با بررسی‌های انجام شده و بر اساس اولویت‌ها در نهایت برای ۱۷۸ فقره پرونده تشکیل شد.

مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه با تاکید بر نظارت بر همه دستگاه‌های اجرایی، گفت: بازرسی‌های سرزده نیز از این دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده هر گونه نواقص، ایرادات و یا تخلف موارد بررسی و تذکرات لازم داده می‌شود.

مرادی وحدت با تاکید بر اینکه سیاست سازمان بازرسی در حوزه مبارزه با مفاسد مدل پیشگیرانه است، تصریح کرد: در این مدل به دستگاه‌های اجرایی برای رفع هر گونه نواقص و تخلف احتمالی یا نامه تذکری و یا نامه هشداری صادر می‌شود که در نامه هشداری اگر دستگاه مربوطه بی‌توجه بود، در نهایت برای آن تخلف پرونده تشکیل و موارد تخلف بررسی می‌شود.

وی از ابطال ۱۵ مصوبه مراجع قانونگذار همانند شورای شهر طی سال گذشته خبر داد و افزود: این مصوبات به دلیل رعایت حقوق عامه ابطال شد.

مرادی وحدت گفت: طی سال گذشته ۳۲۷ فقره پیشنهاد ساختار واصل شده که از این تعداد ۲۸۲ فقره آن مختومه شد و نیز ۱۳ فقره پرونده به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته ۷۴ فقره پرونده به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری در استان کرمانشاه ارجاع شد.

مرادی وحدت با اشاره به وظایف سازمان بازرسی، تصریح کرد: مهمترین وظیفه این سازمان، نظارت و بازرسی مستمر از همه وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و… است که ۳۰۰ دستگاه در استان کرمانشاه مشمول این وظیفه می‌شوند.

مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه دیگر وظایف این سازمان را بازرسی فوق العاده، اعلام تخلفات و نارسایی دستگاه‌های اجرایی به هیئت‌های حل اختلاف و اعلام جرایمی از نظر حیثیت عمومی به مراجع قضائی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع ۳۰ برنامه برای این سازمان تعریف شده که هر برنامه، ۵۰ نوع عملکرد را در خصوص نظارت‌ها و بازرسی‌ها تحت پوشش قرار می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308607

مهمترین اخبار ایران و جهان: