نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 13:00

باغات استان قزوین شناسنامه دار می شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شناسنامه دار شدن باغات این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد پیله فروش از شناسنامه دار شدن باغات استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح هویت بخشی یکپارچه به عرصه‌های باغبانی، ایجاد ارتباط مؤثر و پایدار با تولید کنندگان زیر بخش، تدوین بانک جامع اطلاعاتی، ثبت و پایش مبدا تولید محصولات باغی، کنترل باقیمانده آثار سموم شیمیایی و آفت‌کش‌ها و ارتقاء کمی و کیفی صادرات محصولات باغی است.

وی افزود: سامانه سَبَک به صورت سامانه تحت وب است که از این طریق کشاورزان استان می‌توانند وارد و اطلاعات مربوطه را وارد کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: کشاورزان در سامانه سَبَک می توانند درخواست خود را ثبت و یک نفر را به عنوان کارشناس بازدید انتخاب کنند و میزان منابع آب و خاک، تولید و ... را در سامانه ثبت که  شناسنامه‌ای برای واحد صادر می‌شود و سال‌های بعد نیز بایستی به همین روال انجام شود.

این مسئول اضافه کرد: در فرآیند طراحی شده برای اجرای این طرح ملی، تمامی مراحل ثبت و صدور شناسنامه واحدها در سامانه تحت وب بهره‌برداران نظام صنفی کشاورزی موسوم به سَبَک انجام می شود که با کد دسترسی طراحی شده در این سامانه برای مراکز تولید محصولات باغبانی، امکان پایش مبادی تولید و استانداردسازی محصولات جهت صادرات و تنظیم بازار داخلی ایجاد خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308007

مهمترین اخبار ایران و جهان: