نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 09:35

اجرای طرح « مدرسه کانون تربیت محله» در مازندران

ساری - مسئول بسیج دانش آموزی مازندران از اجرای طرح ابتکاری و تحولی مدرسه کانون تربیت محله در ۵۰ مدرسه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقی‌زاده با اشاره به اجرای طرح ابتکاری و تحولی مدرسه کانون تربیت محله در ۵۰ مدرسه استان، توسعه فضای تربیتی در مدارس و محلات را از جمله اهداف طرح بیان کرد.

وی با بیان اینکه تربیت مدرسه به عنوان کانون پیشرفت و تعالی از اهداف مهم اجرای طرح است، افزود: طرح مدرسه، کانون پیشرفت و تربیت محله می‌خواهد مدرسه را به‌عنوان یک کانون نقش‌آفرین در محله برای تربیت فعال کند، همانطور که هر محله ارکان مختلفی همچون مسجد دارد، یک مدرسه هم در آن وجود دارد که الان فقط کارکرد آموزشی آن برجسته است با این طرح می‌خواهیم مدرسه را به‌عنوان یک کانون تربیتی برای نوجوانان ساکن در محله پویا و فعال کنیم.

تقی‌زاده با اشاره به بررسی همه‌جانبه این طرح در جلسات مختلف با حضور مسئولان مختلف استانی و تصویب آن در شورای عالی برنامه‌ریزی مازندران، خاطرنشان کرد: در تحول سند آموزش و پرورش بر نقش آفرینی مدرسه در پیشرفت یک محله تاکید کرد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا، از اجرای گام میدانی طرح خبر داد و اعلام کرد: در مرحله ابتدایی نزدیک به ۵۰ مدرسه در استان به تعداد هر شهرستان دو مدرسه یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه با جامعه هدف پایه متوسطه اول انتخاب و جلسات آموزشی توجیهی با مدیران مدارس، کانون‌های تربیتی محله و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت هر محله برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320795

مهمترین اخبار ایران و جهان: