نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 18:54

افتتاح ۱۶۰ میلیارد ریال پروژه در شهر بومهن

چهار پروژه شهری بومهن با حضور امام جمعه، فرماندار، مسؤولان ادارات و غیره با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال بعدازظهر امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، بعدازظهر امروز چهار پروژه شهری بومهن با حضور امام جمعه، فرماندار، مسؤولان ادارات و غیره با اعتباری بالغ بر ۱۶0 میلیارد ریال افتتاح شد.

مجتبی رضا زاده، شهردار بومهن در حاشیه این مراسم درجمع خبرنگاران در خصوص این پروژه‌ها اظهار کرد: امروز با حضور مسؤولان بازار روز امام رضا(ع) در بلوار امام خمینی(ره)، بازار روز کرامت با هدف ساماندهی مشاغل سیار و دستفروش در بلوار امام خمینی(ره) جنب بانک ملی افتتاح شد.

وی گفت: رونمایی از المان شهید حججی مدافع حرم و توسعه و بهسازی روشنایی معابر شهری از دیگر پروژه‌‌های افتتاح شده امروز بود.

شهردار بومهن افزود: با توجه به دغدغه شهروندان در راستای ساماندهی مشاغل سیار، ساخت بازار روز کرامت با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به حضور در هفته صنایع دستی، ایجاد بازار صنایع دستی را نیز در این بازار داشتیم.

رضا زاده ادامه داد: بازار روز امام رضا(ع) توسط بخش خصوصی و با مشارکت، آماده‌سازی و مجوز شهرداری اجرا و امروز به بهره‌برداری رسید.

مشاغل سیار ساماندهی می‌شوند

وی اضافه کرد: زمین بازار روز کرامت به رایگان از سوی مالک در اختیار شهرداری گذاشته شده و در این طرح خدماتی شهرداری انتفاعی نداشته و این بازار برای شهروندان طی روزهای هفته فعال است و از مشاغل سیار درخواست داریم که در این محل حضور پیدا کنند.

شهردار بومهن تصریح کرد: در صورتی که صاحبان مشاغل سیار تمکین نکرده و در این بازار حضور پیدا نکنند، قطعا با توجه با قوانینی که در تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در راستای جلوگیری از سد معبر وجود دارد، با حمایت‌های دستگاه‌های قضایی و فراجا برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

رضا زاده درخصوص طرح توسعه روشنایی شهری اذعان کرد: پروژا توسعه و بهسازی شبکه روشنایی معابر شهری با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار طی چند ماه در این شهر اجرا و در حال حاضر در شهر بومهن هیچ معبر خاموشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بلوارهای شهید صارمی، سپاه، هوافضا، بسیج، باغچنار، حق وردیان، بلوار ولایت سیاهبند و بلوار امام خمینی(ه) که از معابر اصلی شهر بومهن هستند، در راستای امینت بخشی و تسهیل تردد در معابر به روشنایی مطلوبی دست یافتند.

شهردار بومهن با اشاره به سایر طرح‌های قابل افتتاح این شهر ابراز کرد: طی هفته آینده با حضور استاندار تهران تعداد ۷ یا ۸ پروژه شهری تاثیرگذار در حوزه زیرساخت، خدمات فرهنگی و عمرانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضا زاده تاکید کرد: برگزاری جشن‌های شبانه، ارائه محصولات تازه کشاورزی، معرفی صنایع دستی، برگزاری روز بازار، راه‌اندازی بازار خودرو را در آینده‌ای نزدیک در دستور کار قرار داده‌ایم تا مکمل بازار کرامت شوند.

وی اذعان کرد: طرح جهادی آسفالت در شهر بومهن که از 14 ماه پیش آغاز و این طرح جهادی در معابر اصلی و فرعی با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد ریال به انتهای خود رسیده است، بر اساس آمار اجرای امور، آسفالت ریزی طی 15 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل هفده و نیم برابر افزایش داشته است.

رضا زاده تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آسفالت معابر هزینه شده و این مبلغ برای سال گذشته به ۴۹ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار بومهن با بیان اینکه سطح خرابی‌ها در معابر شهر بومهن بسیار زیاد است، ابراز کرد: برای سال ۱۴۰۲ در این حوزه بیشتر کار خواهیم کرد تا شهروندان نگرانی بابت تخریب آسفالت نداشته باشند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281151

مهمترین اخبار ایران و جهان: