نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 00:32

سفر با هدف بهبود روابط؛ وزیر خارجه چین در آستانه سفر به واشنگتن

کاخ سفید از تماس‌های دیپلماتیک میان مقامات وزارت خارجه واشنگتن با همتایان چینی خود برای زمانبندی موعد سفر آتی وزیر خارجه چین به آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهارات خبری خود اعلام کرد که واشنگتن و پکن در حال رایزنی درباره زمانبندی و جزئیات سفر آتی وزیر خارجه چین به واشنگتن هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه سه‌شنبه با اعلام این مطلب گزارش داد که «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هم‌اکنون با طرف چینی در حال مذاکره برای تعیین زمانبندی سفر آتی «چین کانگ» وزیر خارجه چین به واشنگتن به هر شکل ممکن هستیم؛ اما تا این لحظه به توافقی درباره موعد این سفر دست نیافته‌ایم.

میلر تصریح کرد که آنتونی بلینکن در جریان سفر اخیرش به چین از همتایش برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.

به نوشته اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در سفری دو روزه که به چین داشت با مقامات چینی دیدار و طرفین درباره محورهای مورد علاقه رایزنی کردند.

با گذشت پنج سال از آخرین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین، این نخستین سفر یک مقام عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا به چین طی هفته گذشته است؛ این دیدار در شرایطی میان دو کشور رخ داد که مناسبات خارجی طرفین به علت پاره‌ای از مسائل از جمله مناقشه تایوان، اعتراض آمریکا نسبت به حضور بالن جاسوسی چین بر فراز این کشور و اختلافات مدوام بر سر امور تجاری و فناوری طی ماه‌های اخیر در جوی از تنش فراوان همراه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314051

مهمترین اخبار ایران و جهان: