نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 15:49

اصفهان صاحب ۴ پردیس بزرگ خانواده محور می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهار پردیس بزرگ خانواده محور در شهر ایجاد خواهد شد که تلاش داریم امسال فرآیند کلنگ زنی و طراحی آن انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به تفریح، نشاط و گردشگری یکی از ۵ اولویت مدیریت شهری در این دوره است، اظهار کرد: بالای ۸۰ درصد مطالبات مردمی نسبت به این موضوعات داریم و تلاش کردیم مسیر روشنی را در این خصوص ایجاد کنیم. البته یکی از نقاط قابل دفاع مدیریت شهری در این دوره نیز توجه به همین امر است.

وی با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی گفت: سعی ما بر این بوده که با پرهیز از تمرکزگرایی، این زیرساخت‌ها به صورت عادلانه در سراسر شهر توزیع شود. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق نظرسنجی‌ها ۵۰ درصد انگیزه سفر به اصفهان، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، استفاده از جاذبه‌های تفریحی است، بنابراین در این زمینه تلاش کرده‌ایم، بهره‌مندی شهروندان را از این خدمات افزایش دهیم و تقویت رویدادهای حوزه بازی و تفریح، ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران و توزیع خدمات رایگان در مناسبت‌های خاص را مدنظر قرار دهیم.

صالحی ادامه داد: آمار استفاده کنندگان از مجموعه‌های تفریحی تحت نظر شهرداری اصفهان، ۷۰۰ هزار نفر در سال ۹۸، بوده که این آمار در سال ۱۴۰۱ به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است و این نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری‌ها موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای رویدادهای بازی و تفریح رشد ۵ تا ۶ برابری بودجه داشتیم و بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری از ۴ میلیارد به ۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تقویت  سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های تفریحی گفت: نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شرکت توسعه سیاحتی سپاهان به‌عنوان بازوی شهرداری در حوزه تفریح و نشاط درنظر گرفته شده است تا با تقویت ظرفیت موجود قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی با اشاره به جلب مشارکت گروه‌های مختلف مردمی برای اجرای رویدادهای مناسبتی شهری گفت:   شهرداری به عنوان پشتیبان گروه‌های مردمی، نقش‌های خوبی در اجرای رویدادهای مناسبتی عید قربان و غدیر خواهد داشت.

صالحی با اشاره به پروژه‌های پیش‌رو برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی بیان کرد: چهار پردیس بزرگ خانواده محور در شهر ایجاد خواهد شد که تلاش داریم امسال فرآیند کلنگ زنی و طراحی آن انجام شود. این پردیس‌ها با هدف دسترسی اقشار مختلف جامعه به زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های توسعه‌ای حوزه تفریح و سرگرمی بیان کرد: تقویت باغ‌های بانوان، توسعه زمین‌های ورزشی روباز، اجرای فاز دوم تله‌سیژ (حدود ۵ کیلومتر) که در چند محل از روی زاینده‌رود عبور خواهد کرد، توسعه فاز دوم شهر رویاها، راه‌اندازی اتوبوس گردشگری و راه‌اندازی یکی از بزرگ‌ترین چرخ و فلک‌های کشور از جمله این طرح‌ها است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ۸ پروژه در حوزه تفریح پیش بینی شده که امیدواریم تا سال آینده بهره برداری از این پروژه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت و ایمن سازی سازه‌های تفریحی در اولویت است، گفت: در مناسبت‌هایی چند هزار مخاطب به مجموعه‌های تفریحی شهرداری اصفهان مراجعه می‌کنند که با به روز رسانی دستگاه‌ها و ایمن سازی آن‌ها برای حفظ ایمنی و سلامت مخاطب تلاش می‌کنیم.

صالحی تاکید کرد: با توسعه زیرساخت‌های موجود، به واسطه پویش‌هایی که برگزار می‌شود اقشار و گروه‌های مختلف از ظرفیت‌های تفریحی شهر بیشتر استفاده کنند.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313407

مهمترین اخبار ایران و جهان: